גבול ישראל סוריה ברמת הגולן
גבול ישראל סוריה ברמת הגולןצילום: באסאל עווידאת

דריכות ישראלית זהירה בגבול הצפון לקראת אפשרות של תגובה מצידו של ארגון החיזבאללה לתקיפה המיוחסת לישראל שבה חוסלו שני בכירי הארגון.

הדריכות הישראלית מגיעה על רקע דבריהם של גורמים המקורבים לארגון חיזבאללה שקבעו כי הארגון יגיב לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, אך הוא "לא ימהר לקבוע את הצעד". כך דווח בעיתון הלבנוני 'א-ספיר'.

"התגובה היא בלתי נמנעת, אך לא נפעל מתוך אמוציות", מסרו הגורמים. זאת על אף ההקפדה הישראלית שלא לקשור את ישראל לאירוע. נזכיר כי שר הביטחון משה יעלון סירב להתייחס לתקיפה בלבנון וקבע כי באופן קבוע כאשר מתרחשים אירועים דומים במזרח התיכון יש מי שמטיל את האחריות על ישראל ולו עצמו אין כוונה להתייחס לדברים.

במקביל לדריכות הצבאית וההיערכות לבלימת כל פעולה מהצד הלבנוני קיבלו תושבי הגליל העליון הודעה ולפיה יש להמשיך ולשמור על שגרה ולרכזי הביטחון לא נמסרו הנחיות מיוחדות כלשה לנוכח האירועים מעבר לגבול.

"מבחינתנו, השיגרה נמשכת ושיהיה לכולם לילה טוב", נמסר בהודעה שצוטטה בעיתון 'ישראל היום' המצטט גם את דובר עיריית קרית שמונה, דורון שנפר שאמר: "התושבים מורגלים בכוננויות כאלה והשיגרה נמשכת. המוקד העירוני ממשיך לפעול 24 שעות ביממה וראש העיר נסים מלכה שומר על קשר עם צה"ל. אנחנו ממליצים לתושבים להמשיך בשיגרה ולהיות קשובים לכלי התקשורת. על כל התפתחות נעדכן בדף הפייסבוק העירוני".