יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: פלאש 90

המועצה הארצית של אגודת ישראל תתכנס ביום חמישי הקרוב באולמי 'נאות ירושלים' בבני ברק כדי לאשר את נציגיה לכנסת הבאה ולקראת הבחירות הקרובות לכנסת.

מדובר במעמד סמלי שכן ברשימת אגודת ישראל – הפלג החסידי בתוך יהדות התורה – אין כל חידוש. המועמדים: יעקב ליצמן (גור) מאיר פרוש (שלומי אמונים) מנחם אליעזר מוזס (ויז'ניץ) וישראל אייכלר (בעלזא) צפויים להיבחר שוב על פי הסדר האמור וישובצו לקראת הגשת הרשימות עם חברי סיעת 'דגל התורה' ביהדות בתורה ובשיטת הריצ'רץ'.

ביהדות התורה אומרים, כי על פי תקנון אגודת ישראל, חברי המועצה הארצית של אגודת ישראל עליה נמנים כ־180 חברים, מכל הסיעות המרכיבות את אגודת ישראל, נדרשים לאשר את רשימת המועמדים לכנסת בטרם הבחירות.

במסגרת הליך הפריימריז בסיעת 'שלומי אמונים' – הסיעה המהווה חלק ממפלגת אגודת ישראל, הודיעה הסיעה כי המועמד מטעמה לכנסת ימשיך להיות חבר הכנסת מאיר פרוש. זאת, לאחר שלא הוצגה מועמדות נוספת פרט למועמדותו של פרוש.

לפני כחודשיים הודיע פרוש כי הוא מעוניין להעמיד עצמו לבחירה בסיעת 'שלומי אמונים'.

"עמדת חברי סיעת 'שלומי אמונים-הכלל חסידי' והעומד בראשה, מאיר פרוש, ידועה בדבר החשיבות והצורך, לחבר ככל שאפשר את הציבור עם נציגיו, ובין השאר, גם באמצעות בחירת נציגיו, דבר שיוביל להידוק הקשר, ותחושת השייכות, בין המצביע לרשימה, ואף יהיה לו דרבון לפעול ולהצביע", נמסר אז מטעם סיעת ''שלומי אמונים'' באגודת ישראל.