חסידים
חסידיםצילום: יעקב נעמי, פלאש 90

אלפים התכנסו אתמול ב'יד אליהו' לכינוס של ארגון 'דרשו' המאדיר את לימוד ה'דף היומי' בהלכה בקרב לומדי התורה.

במהלך המעמד נאם הרב שטיינמן והאריך בחשיבות לימוד 'הדף היומי בהלכה': "האדם חייב לנהוג את כל חייו על פי ד' חלקי השו"ע, זה יסוד האדם, אולם הרי מעצם העובדה שהחפץ חיים בחר לכתוב את החיבור שלו דווקא על אורח חיים, או לדברי האומרים שהתכוון לכתוב גם על יתר חלקי השו"ע, על כל פנים הוא התחיל באורח חיים".

"מזה לבד אנו למדים את הוראתו שיש ללמוד הלכה בכל יום. שהרי בשונה מיתר חלקי השו"ע, האורח חיים הוא ספר שעוסק בענייני היום יום, בהנהגה היומיומית איך להתנהג על פי ההלכה וחלק זה של השו"ע נדרש לאדם בכל יום מימי חייו. גם הלימוד בספר זה צריך להיות בכל יום".

גם האדמו"ר מגור ביקש למסור בשמו 'ברכת הצלחה לכינוס'. "נחוץ מאד לעורר ולהשפיע אודות לימוד ההלכה. רצון השי"ת הוא שכל יהודי ידע את ההלכות המעשיות כראוי, שיוכל לקיים תורה ומצות כהלכתן. כל יהודי צריך לקבוע זמן ללימוד הלכה בכל יום, וכל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא.

"חשוב להשפיע ולפעול שתלמידי הישיבות ילמדו הלכה, בעיקר את ההלכות הנוגעות למעשה בכל יום ובשבתות ומועדים. בזמנינו, רבים הם הצעירים שקיום התורה והמצות נתפס אצלם כמין 'מנהג אבותינו בידינו'. די לו במה שראה אצל אביו והורגל מקטנותו – את זאת הוא יודע ותו לא. אבל לא זו הדרך. חובה על כל אחד להיות בקי בהלכה, לדעת את המעשה אשר יעשה גם במה שלא ראה והורגל בבית אבא", הוסיף האדמו"ר. 

בביקור שנערך מוקדם יותר בבית האדמו"ר מבאיאן הוא חיזק את ענין לימוד ההלכה דבר יום ביומו במשנה ברורה ואמר כי "כל חסיד צריך לראשונה להיות חסיד של הבית יוסף ולחיות על פיו ורק לאחר מכן לנהוג בשאר ענייני חסידות". בדבריו הביא את דברי אור החיים הקדוש בפרשת תצוה "ולזה נתארך הגלות כי כל עוד שאין עוסקים בתורה ובמצוות אין משה חפץ לגאול עם בטלנים מן התורה".