רות קוליאן, אחת משלוש מייסדות מפלגת הנשים החרדיות "בזכותן", סיפרה היום (רביעי) ברדיו ''גלי ישראל'' על הסיבות שהביאו להקמת המפלגה ולאחר מכן הגיב עו"ד דב הלברטל על דבריה והזהיר אותה מפני חרם.

קוליאן פתחה וסיפרה מדוע הקימו את המפלגה. "אין תשובה למעוגנות גט, אין תשובה לנשים חד הוריות בקהילה. נשים חד הוריות זה המוקצה של המוקצה. בנפשנו הדבר, בגלל שנשים חד הוריות וגרושות במגזר החרדי הן משהו שהוא מוקצה.

"יש נשים נשואות שסופגות מכות ואיומים בבית, יש נשים מוכות בחברה בחברה החרדית והן מפחדות לדבר מהחשש להפוך למוקצה של המוקצה. אנחנו לא יכולים לעצום עיניים אל מול בעיה. אנחנו עצמנו עיניים כשראינו ילדים קטנים שהם לא בנויים למצב עיוני, הם יותר בנויים ללמידה מעשית ובגלל זה היום יש לנו נוער נושר", הסבירה.

בתגובה לדבריה הזהיר אותה הלברטל, החרדי ליטאי, מה עלול לעלות בגורלה ובגורל חברותיה ומשפחותיהן. "את תיזהרי שמי שיהיה מוקצה כאן זה לא הנשים החרדיות, זאת את תהיי מוקצה כי החברה החרדית תנדה אותך, כי החברה החרדית לא תקבל את הבנים שלך, היא לא תקבל שידוכים.

''את תהיי מוקצה שם בחברה החרדית", אמר לה. ''ברמה האישית אני אומר לך, תחשבי פעמיים מה שאת עושה למשפחה שלך וגם שאר החרדיות שם, אתן תנודו לדורות. יוקיעו אותן בצדק מהקהילה החרדית".