התפרעויות ברהט, הערב
התפרעויות ברהט, הערבצילום: חטיבת דובר המשטרה

מטען חבלה הושלך הערב (שלישי) לעבר כוחות המשטרה שמפזרים את מאות המתפרעים סמוך לתחנת המשטרה ברהט.

המתפרעים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות, במחאה על מות שני צעירים בעימותים בימים האחרונים. ארבעה קטינים נעצרו בחשד שיידו אבנים, אחד מהם נפצע מאבנים ונזקק לטיפול רפואי, שלאחריו נלקח לחקירה.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו כינס הערכת מצב בתחנת המשטרה בעיר הבדואית והנחה להמשיך ולעשות ככל הנדרש כדי להשיב את הסדר על כנו.

המפכ"ל קרא למנהיגות הבדואית לגלות אחריות ואיפוק ולפעול להרגעת הציבור והחזרת שגרת החיים התקינה לעיר. "אני מבין את כאב המשפחות ומשתתף בצערן, אך לכולנו אחריות משותפת לשמור על ההישגים אליהם הגענו יחד עם האוכלוסייה הבדואית בעמל רב. 

"משטרת ישראל לא תאפשר להפר את החוק ותפעל בנחישות כלפי כל מי שינסה לעשות זאת, לא ניתן לפגוע בשוטרינו או בכל אזרח במדינת ישראל", הבהיר דנינו והורה על המשך תגבור מחוז דרום בכוחות נוספים ככל שיידרש.

בתיעוד שפרסמו הערב במשטרה ניתן לראות את האירועים הקשים שלשום באזור: ניידת המשטרה נעה על הכביש שבו נערך מסע ההלוויה עד שנחסמה על ידי רכבים מכל הכיוונים שמנעו את יציאתה. המון זועם של מאות אנשים צר על הרכב ויידה אבנים וסלעים על השוטרים בניידת, בעת שניסו לחלץ את עצמם.

השוטרים היו בסכנת חיים ממשית אך הפגינו איפוק והמתינו לתגבורת. כעבור זמן קצר הגיע כוח החילוץ וכך נמנעה פגיעה קשה בשוטרים. 

"במשך כל ימות השנה אנחנו עובדים באופן רצוף מול הרשויות ותושבי האזור", הדגיש מפקד מחוז דרום. "ברור לנו שהרוב ברהט הוא מתון ורוצה שירותי משטרה, אך יש מי שמסית וקורא לפגוע בשוטרים, ועל כך לא נעבור לסדר היום.

''נמשיך בהידברות כדי שהאירועים האלה יסתיימו בצורה שקטה. במקביל, על סמך אמצעים מודיעיניים, נפעל נגד כל מי שניסה לפגוע בשוטרים ולמנוע מהם לבצע את תפקידם", הבהיר ניצב יורם הלוי.