ברקו. שוב לא מחזיק מעמד בקבוצה
ברקו. שוב לא מחזיק מעמד בקבוצהצילום: פלאש 90

אחרי חצי שנה בתפקיד מנג'ר האדומים מתל אביב, זה קרה - אייל ברקוביץ' התפטר מתפקידו ועזב את המועדון התל אביבי השוקע.

ברקוביץ' הגיע בקול תרועה רמה למועדון הכדורגל של הפועל ת"א. המטרה לשמה הגיע לקבוצה הייתה אחת: בניית הקבוצה מחדש תוך קיצוץ משמעותי בתקציב. עמדת המנג'ר לא הייתה זרה לברקוביץ', כשעשה תפקיד דומה גם במכבי נתניה בעבר, תחת בעלותו של דניאל יאמר.

יש שיטענו שברקוביץ' המכונה "הקוסם", עשה את עבודתו בהפועל תל אביב בצורה הטובה ביותר, כשאכן תקציבה קוצץ משמעותית ואפילו שחקנים לא רעים הוחתמו בקבוצה חסרת המזומנים. בצד השני נמצאים אלה שטוענים כי התנהלותו של ברקוביץ' מול התקשורת ובעיקר חוסר הלויאליות שלו כלפי המועדון האדום היא שהביאה לכדי פרידה.

בחצי השנה האחרונה סבלה הפועל תל אביב לא רק מצרות כלכליות, אלא גם לא פחות מכך היו אלו צרות ניהוליות כשכל אחד מבעלי המניות בקבוצה האדומה ניסה להחליט החלטות הנוגעות למועדון לבדו. פעמים רבות, החלטות אלו גרמו לחילוקי דעות בקבוצה, וברקוביץ' שמונה לסמכות המקצועית הבלעדית הטיל וטו בעניין החלטות אלו.

החלטה מעין זו הייתה לפני כחודש כאשר עידו חג'ג' רצה להנחית במועדון האדום חלוץ זר למבחנים, אך משלא עבר את אישורו של ברקוביץ' טורפד המהלך. 

בשל הצרות המקצועיות, בהפועל תל אביב לא התחשבו במנג'ר והחתימו בניגוד לרצונו את דודו ביטון ואמידו בלאדה החלוצים שפתחו אמש במשחק התיקו מול בית"ר ירושלים באצטדיון טדי. היה זה הרגע בו ברקוביץ' הבין כי ימיו בקבוצה ספורים.

בראיון לאתר ONE, אמר ברקוביץ' כי הקש ששבר את גב הגמל והניע אותו להודיע על התפטרותו היה רצונו לפטר את מאמן האדומים וחברו הטוב אסי דומב, ומשלא נענה על ידי הנהלת המועדון לעשות זאת הודיע על התפטרותו.

בהפועל ת"א אמרו "ברקוביץ' קיבל את התנאים האידיאליים לעבודתו והוזהר יותר מפעם אחת שיחדל להתראיין בתקשורת ולשלוח מסרים לבעלי המניות, השחקנים הצוות המקצועי ויתר בעלי התפקידים בקבוצה באמצעות אמצעי תקשורת אחד, מה שיצר כאוס בקבוצה והקשה מאוד על תפקוד המערכת כולה".

לדברי המועדון האדום "על חיים רמון (בעלי הקבוצה - נ"ו) הופעלו בחודשיים האחרונים לחצים אדירים לפטר את ברקוביץ', אולם רמון עמד כחומה בצורה מול אותם לחצים, עד הודעתו האחרונה של ברקוביץ' היום".

בהנהלת המועדון אמרו גם כי מעמדו של אסי דומב בקבוצה התל אביבית יציב ואינו יפוטר. עד למהומה הבאה.