בניון. זוכה לחיזוק בקבוצה
בניון. זוכה לחיזוק בקבוצהצילום: פלאש 90

בגלל הטרור? אמנם סיכוייה לזכות באליפות הליגה הישראלית קלושים ואפילו לא קיימים, אך גם זה לא מונע ממכבי חיפה להתחזק, כשהחתימה את חלוצה לשעבר של מכבי ת"א ובני יהודה, אלירן עטר.

לפני שנה וחצי עטר היה אחד החלוצים הטובים ביותר בליגת העל הישראלית, אם לא הטוב שבהם. לאחר שקיבל הצעה מפתה מריימס הצרפתית, עבר עטר אליה אך לא נקלט היטב ואת מרבית תקופתו שם בילה על הספסל וללא דקות משחק מרובות.

בצעד מפתיע הגיע עטר דווקא לחיפה שקורסת ממשחק למשחק, ונראית כמו קבוצה שלא תזכה העונה באף תואר. חיפה מצידה החתימה את החלוץ מסיבה אחת עיקרית - ההופעות האחרונות של השחקנים בירוק בליגת העל המקומית מבזים את ראשי המועדון מהכרמל כשאלה רוצים לסיים את העונה האיומה בטעם טוב ובכבוד. 

תיזמון הגעתו לארץ של עטר בסמיכות לאירועי הטרור במדינה הצרפתית אינו צירוף מקרים. האירועים האחרונים בהם יהודים מצאו את מותם בשל יהדותם על ידי מחבלים מוסלמים קיצוניים, היא שגרמה לחלוץ הישראלי שחשש לחייו להגביר את המאמצים בדבר חיפוש קבוצה בליגת העל הישראלית שתקלוט אותו במהרה. גם משפחתו של עטר לחצה עליו לחזור ארצה בשל אירועי הטרור שהתקיימו בצרפת לא מזמן.

בדומה לעטר, גם חברו לחוד הנבחרת הלאומית ומי ששיחק גם כן במדינה הצרפתית, איתי שכטר המשחק בנאנט, עשוי לחזור לארץ. גם אצלו אירועי הטרור בצרפת לפני כשבועיים הניעו אותו להגביר את חיפושיו אחר קבוצה מליגת העל הישראלית, כשלא מן הנמנע שיחבור אל עטר במכבי חיפה.

וישנה עוד סיבה אחת לחזרתם של הלגיונרים אל ליגת העל הישראלית: כשקמפיין מוקדמות יורו 2016 עשוי להסתיים עם ההעפלה אל הטורניר היוקרתי שיתקיים בצרפת, שחקנים רבים חייבים להשיג דקות משחק רבות בכדי להוכיח למאמן הנבחרת הלאומית אלי גוטמן, שמקומם בסגל הנבחרת.