הרב משה הגר
הרב משה הגרפלאש 90

ראש המכינה הקדם צבאית ביתיר, הרב משה הגר, החליט להצטרף למפלגת "יחד - העם איתנו" בראשות ח''כ אל ישי, ויוצב במקום הרביעי ברשימת המפלגה לכנסת.

"זוהי שותפות לכתחילה", אמר הרב הגר, "מדובר, עבורי, בהתחלה של תנועה יהודית תורנית אמיתית אשר שוברת סופסוף את מחיצות האיבה בין הכיפות הסרוגות לבין הציבור החרדי. אני מודה לאלי ישי שאיפשר לי לחזור בגאווה גם לשורשים שלי בעולם התורה, תוך שמירה על ארץ ישראל. עד רגע זה, נאמני התורה מקרב הציונות הדתית  ישבו על הגדר, מתוך רצון לבחון ולהבין את מהותה של המפלגה. אך לאור הצהרותיו החד-משמעיות של הגאון הרב מאזוז הן על גדולתו של הרב קוק, והן על מצוות השירות בצה"ל למי שאינו מקדיש את חייו ללימוד, הבנו כולנו שמדובר בשינוי משמעותי רוחני ואמיתי בבחינת "יחד שבטי ישראל".

ח"כ ישי אמר בעקבות הצטרפותו של הרב הגר למפלגה "מי שחשב כי מפלגת יחד תהיה סוג של ש"ס-2 קיבל היום תשובה ניצחת, ורואה כי מדובר במפלגה תורנית טהורה של כל 'עמך ישראל' -חרדים, דתיים, חילונים ומסורתיים. הצטרפותו של הרב הגר-לאו היא בבחינתי התגשמות של חלום האחדות והחזון שעליו נלחמתי. מפלגת יחד היא מעכשיו בית פוליטי חדש, חם ומחבק, לכל מי ששלמות התורה, העם והארץ הם נר לרגליו". 

ח"כ יוני שטבון מרשימת יחד בירך על הצטרפותו של הרב הגר, ואמר "מדובר בתפנית היסטורית, שבעקבותיה ילכו אחרי אלי ישי גם רבנים וראשי ישיבות בולטים נוספים."

הרב הגר, אלוף משנה במיל', התלבט רבות האם לקפוץ למים הפוליטיים אך לחצים שהופעלו עליו מצד הרב שלמה אבינר וראש ישיבת ''הר המור'' הרב צבי טאו, הביאו להחלטתו להצטרף למפלגה החרדית-דתית.

בשיבוצו של הרב הגר במקום הרביעי מנסה ח"כ ישי למשוך את קולות הציונות הדתית ה'חרד"לית', על רקע מיעוט הסיכויים לריצה משותפת עם מפלגת ''עוצמה יהודית'' בראשות ד"ר מיכאל בן ארי.

אמש התכנסו במטה מפלגת ''העם איתנו'' בירושלים עשרות רמ"ים ואברכים מהציונות הדתית והכריזו על תמיכה במפלגתו של ישי.

במהלך הכנס אמר חבר הכנסת יוני שטבון, מס' 2 ברשימה, כי "השטח בוער. אנו עושים היסטוריה במדינת ישראל בדרך להקמת תנועה פוליטית ששמה את תורת ישראל במרכז, ימנית וחברתית ומחברת דתיים, חרדים, ומסורתיים. אני שמח שבחרתם להוביל את המפלגה יחד איתנו".

הרב אלעד מאיר מחרשה אמר כי "יחד זו לא רק מפלגה, זו תנועה. תנועה לחיזוק הזהות היהודית של המדינה, לחיזוק השכבות החלשות ולאחדות בין הציונות הדתית והציבור החרדי. יש לנו תורה אחת, ורב המשותף על המפריד – יחד כולם קדושה".

הרב דוד בן פנחס, ר"מ בישיבה הגבוהה בבת ים, אמר כי "המשימה המרכזית שלנו היא ליצור את החיבור הזה. נכון, זו פוליטיקה. אבל עם הנצח לא מפחד גם מדרך קצרה. יש לנו חודשיים שהולכים להשפיע על זהותה של המדינה לטווחים ארוכים. נשקיע את כל מרצנו, החיבור הזה הוא לכתחילה והוא גורלי לעתידה של המדינה".