כוחות צה"ל בצפון
כוחות צה"ל בצפוןצילום: באסאל עווידאת

תושבי הקיבוצים מלכיה ויפתח שבאצבע הגליל נתבקשו הערב (רביעי) להישאר בבתיהם מחשש לחדירת מחבלים דרך הגבול עם לבנון.

כוחות צבא פתחו בסריקות באזור ואף סגרו את הכבישים המובילים לרכס נפתלי.

מאוחר יותר הוסר החשש והתושבים הורשו לצאת מבתיהם. "האירוע בצפון הינו אירוע בשליטה", אמרו הערב במערכת הביטחון והבהירו כי לאחר בדיקה עמוקה של אנשי הביטחון התברר כי לא היתה חדירה לשטח ישראל.

בימים כתיקונם אירוע מסוג זה לא היה זוכה בכלל להדים ולא היה מגיע לכאלו ממדים, אך העובדה שאנו מצויים כמה ימים לאחר האירוע בגולן הסורי מביאה לכך שיותר ויותר אירועים ביטחוניים תופסים כותרות.

בתוך כך בצה"ל לא לוקחים סיכונים מיותרים. הרמטכ"ל גנץ ביטל את נסיעתו לכנס רמטכ"לים באירופה עקב המצב הביטחוני, חיל האוויר העלה את רמת הכוננות והמוכנות, הועלו לצפון מערכות כיפת ברזל, תוגברו יחידות האוגדה בכוחות חיל רגלים ושריון וכן נפרסו מספר מערכות המותאמות לגיזרה.


הצג מפה גדולה יותר

אתמול צה''ל סגר את כביש הצפון הישן בקטע שבין אביבים לדוב"ב וכן בין זרעית לגבול לבנון, בשל המתיחות הביטחונית באזור. במהלך היום הועלו נגמ"שים וטנקים לכיוון גבול הצפון ובמערכת הביטחון נערכים לכל התפתחות. 

"מדינת ישראל אינה מתייחסת לאירוע בסוריה ולא לפרסומים עליו, פרסומים שאינם מגיעים מגורמים מוסמכים. מדיניות ישראל הייתה ונותרה לסכל כל ניסיון פיגוע טרור נגדה", אמר אתמול גורם ביטחוני.