המפגש של ח"כ פרוש והשגריר
המפגש של ח"כ פרוש והשגרירצילום: לשכת ח"כ פרוש

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) אירח היום (רביעי) בלשכתו את שגריר בריטניה בישראל, מר מת'יו גולד, וסגנו רוברט ג'ון דיקסון.

השגריר וסגנו ביקשו להכיר את עמדות הציבור החרדי לקראת הבחירות ומהי עמדתם בכל הנוגע לתהליך המדיני. בנוסף דנו על מצבם של יהודי אירופה בכלל ובריטניה בפרט.

בפתח הפגישה התייחס ח"כ  פרוש לפיגוע בתל אביב ואמר "לצערי העולם טועה וחושב לרגע שהחמאס שונה מארגון דאעש שכל מטרתו היא להרוג אנשים, ואילו מחבל של חמאס שנכנס ויורה באנשים עושה זאת במטרה לקבל מדינה, ולא סתם בכדי להרוג".

לדברי פרוש, חמאס ודאע"ש הם אותו דבר, "על העולם לדעת שדאעש וחמאס זה אותו דבר. היום הוא הורג אנשים חפים מפשע בתל אביב כי אין לו מדינה, ומחר הוא יהרוג בלונדון כי הוא לא אוהב את תוצאות הבחירות שם. כי זו הדרך שלהם, להרוג, ועל שיטת הרצח והטרור, העולם צריך להתלכד ולהתייחס לפעולותיו של חמאס, כמו של דאעש".

"בוודאי שלא צריך להסביר לבריטים", הוסיף ח"כ פרוש "שאם הפלסטינים, יורים עלינו רקטות אז אנחנו יכולים וחייבים להחזיר להם, וכי מה ממשלת בריטניה הייתה עושה אם צרפת הייתה יורה עליהם טילים, זה לא דרך, שאם אתה לא מקבל את מה שאתה רוצה, אתה הורג".

השגריר הבריטי, מתיו גולד, הדגיש שלממשלה הבריטית בראשות דיוויד קמרון היתה עמדה ברורה שהקונפליקט בעזה מקורו בירי הטילים על ידי חמאס, וכך אף הסבירו למדינות נוספות בעולם, "הם צריכים להבין מה היה קורה אילו הפצצות היו נופלים עליהם".

השגריר הוסיף שהעובדה שחמאס ירד מרשימת ארגוני הטרור היא רק בשל בעיה טכניות. "בית המשפט נתן הארכה בזמן, ואנגליה פועלת לתקן את זה, אם אתה שואל את הציבור באנגליה, הם יגידו שחמאס הוא ארגון טרור".

לשאלת השגריר מה הוא חושב על הסיכוי של תהליך מדיני עם הפלסטינאים, ענה פרוש כי "הדבר כלל לא עומד על הפרק, אך גם לשיטת אלה שרוצים לתת להם מדינה, הם חייבים להבין, שאין פרטנר שאתה יכול לדבר איתו. עשינו כביכול שלום עם מצרים, אך מובראק לא בא לישראל, כי עדיין הוא הזדהה עם הפלסטינאים. נתנו לחיזבאללה את לבנון, ובכל זאת הם ממשיכים להתחמש בדרום לבנון. בכל מקרה אין עם מי לדבר שם, אם יתנו להם מדינה הם יעשו שם, מה שהם רוצים, מה שקרה בעזה, יקרה מחר ביו״ש.

"הטענה לפיה שתי מדינות לשני עמים יביא שלום - היא מגוחכת. ב- 47, הציעו להם שתי מדינות, והם לא רצו, הם חשבו שבאמצעות פצצות וטרור הם יקבלו את מה שהם רוצים, ב- 67, נאצר אמר את זה מפורשות, שיזרוק את היהודים לים... במקום להשקיע מאמצים בלשכנע את ישראל לעשות שלום, צריך להגיד שהטרור זה לא דרך, כך יישפך פחות דם בעולם".

בהתייחסו לפוליטיקה הפנים ישראלית אמר פרוש כי אין הבדל בין נתניהו להרצוג, "ההבדל הוא רק מי שיתפתה ללכת יותר מהר למשא ומתן. אני מאמין שכאשר יאמרו להרצוג שיש ערבויות מהעולם, הוא זה שיתפתה ראשון, אך לצערי גם נתניהו ייגרר, רק שאצלו אולי זה ייקח יותר זמן".