מורה
מורהצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

משרד האוצר אישר אתמול (רביעי) סופית לבצע את המהלך אותו יזם יו"ר ועדת העלייה הקליטה התפוצות, ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), להענקת "מענקי התמדה" למורים עולים.

במסגרת המהלך, שזכה לסיועם של יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד וח"כ שי פירון בתקופה בה הם כיהנו כשרי האוצר והחינוך, יינתן מענק למורים עולים אשר השלימו 25 שנות הוראה.

המענק יכונה "מענק ההתמדה", והוא יתמרץ מורים עולים, העומדים בקריטריונים שנקבעו, ובתנאי שהשלימו 10 שנות הוראה בישראל, להישאר ולעבוד בהוראת המקצועות הדרושים למערכת החינוך.

החל משנת הלימודים הבאה יקבלו המורים העולים הזכאים את "מענק ההתמדה" מסוף שנת ההוראה ה-25 המצטברת. גובה המענק יעמוד על סך של 4000 שקלים (למשרה מלאה), והוא יינתן לזכאים בסוף כל שנה מחדש, ובחודש מרץ הקרוב אמור להינתן המענק לזכאים עבור שנת הלימודים 2013/14.

המענק בא להחליף את "מענק היובל" הנהוג בכל הנוגע למורים ותיקים במערכת החינוך, ולכן מורה שיקבל את מענק ההתמדה, ובנוסף לכך ישלים 25 שנות הוראה בישראל, לא יקבל את "מענק ההתמדה" יחד עם "מענק היובל".

"למענק זה יש הצדקה מוסרית כלפי המורים העולים, שמשקיעים כבר שנים ארוכות בחינוך ובלימוד המקצועות הדרושים", אמר ח"כ יואל רזבוזוב.

לדבריו, "אני שמח שסוף סוף הצלחנו לפרוץ את החומה הזו, ולהוריד את החסמים לתמרוץ מורים עולים מצוינים להמשיך וללמד את המקצועות הנחוצים למערכת החינוך בישראל".