שר הביטחון בהערכת מצב
שר הביטחון בהערכת מצבצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השתתף היום (שישי) בהערכת מצב במפקדת פיקוד הצפון בצפת, בהשתתפות אלוף הפיקוד אביב כוכבי, ראש אגף המבצעים אלוף יואב הר אבן ובכירי הפיקוד.

במהלך הערכת המצב קיבל שר הביטחון יעלון סקירות על מוכנות הכוחות בגזרה הצפונית.

במהלך הערכת המצב אמר יעלון כי ״עלינו להיות ערוכים ומוכנים לכל ניסיון לאתגר אותנו,  נוכח הקריאות הנשמעות בצד השני. חשוב להמשיך לשמור על קור רוח וסבלנות, ולדעת להגיב באופן המתאים ביותר, כזה שיבהיר לכל מי שינסה לפגוע בנו, שלא נסבול התגרויות מכל גזרה שהיא.

"ישראל תראה בממשלות, במשטרים ובארגונים שמעבר לגבולה הצפוני אחראיים למתרחש משטחם, ותדע לגבות מחיר בכל מקרה של פגיעה בריבונות הישראלית, באזרחים ובחיילים. לא נסבול ניסיונות לפגוע בנו ונדע להגיב בעוצמה כלפי כל ניסיון שכזה''.

שר הביטחון קרא לתושבי הצפון והמטיילים באזור לשמור על שגרה, ולהישמע להוראות צה״ל במידת הצורך. "נמשיך לפעול בנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל״, הבהיר.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר הבוקר התראיין לגלי צה''ל ראש המועצה האזורית מרום-הגליל, עמית סופר, שסיפר כי התושבים מתקשים לשמור על השגרה. "אנחנו בהחלט מרגישים כאן את המתיחות. מורגשת כאן תנועה ערה של כלי צבא שלא נראתה מאז מלחמת לבנון השנייה, יחד עם זאת אנחנו ממשיכים את השגרה", הדגיש.

מאיר לוי, לשעבר יושב ראש התיירנים בצפון, קרא לאזרחי ישראל לטייל בצפון הארץ ולנצל את מזג האוויר. "המתיחות יוצרת חששות למטיילים ולתיירים. ליישובים שהם צמודי גדר יש ביטולים, אנשים מצלצים ובסך הכל קצת פוחדים.

"אבל אנחנו מרגיעים - יש לנו גליל יפה כרגע, שלג בחרמון, הכל ירוק, מים זורמים. אנחנו מצפים שיחבקו אותנו ולא שיחלישו אותנו", הוסיף לוי.