הרמטכ"ל בני גנץ
הרמטכ"ל בני גנץצילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל רא''ל בני גנץ סייר היום (שישי) בגבול הצפון, נפגש עם חיילים ומפקדים והתייחס למתיחות הביטחונית שמורגשת מאז התקיפה בגולן הסורי בתחילת השבוע, שיוחסה לישראל.

"מבלי להתייחס לגופם של אירועים, גם שר הביטחון היה פה הבוקר, גם אני הסתובבתי בכלל הגזרה. ראשית הצפון יפה מאוד, כמו תמיד, נחמד לחזור לכאן", אמר גנץ שביקש להביע מסר של שגרה.

לדבריו כוחות צה''ל עוקבים אחרי כל מה שקורה בגזרה הצפונית. "ערוכים מאוד, דרוכים מאוד, נכונים לכל פעולה שתידרש. הציבור חי את שיגרת חייו הנכונה. הצפון שקט, חזק, איתן, צה''ל מוכן לכל משימה, יפעל בשיקול דעת מצד אחד ובנחישות ובעוצמה הנדרשת מצד שני", הבהיר הרמטכ''ל.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הגיע הבוקר לצפון הארץ והשתתף בהערכת מצב במפקדת פיקוד הצפון בצפת, בהשתתפות אלוף הפיקוד אביב כוכבי, ראש אגף המבצעים אלוף יואב הר אבן ובכירי הפיקוד.

במהלך הערכת המצב קיבל שר הביטחון יעלון סקירות על מוכנות הכוחות בגזרה הצפונית. ״עלינו להיות ערוכים ומוכנים לכל ניסיון לאתגר אותנו,  נוכח הקריאות הנשמעות בצד השני", אמר יעלון. ''חשוב להמשיך לשמור על קור רוח וסבלנות, ולדעת להגיב באופן המתאים ביותר, כזה שיבהיר לכל מי שינסה לפגוע בנו, שלא נסבול התגרויות מכל גזרה שהיא.

"ישראל תראה בממשלות, במשטרים ובארגונים שמעבר לגבולה הצפוני אחראיים למתרחש משטחם, ותדע לגבות מחיר בכל מקרה של פגיעה בריבונות הישראלית, באזרחים ובחיילים. לא נסבול ניסיונות לפגוע בנו ונדע להגיב בעוצמה כלפי כל ניסיון שכזה''.

שר הביטחון קרא לתושבי הצפון והמטיילים באזור לשמור על שגרה, ולהישמע להוראות צה״ל במידת הצורך. "נמשיך לפעול בנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל״, הבהיר.