נתפס
נתפסצילום: תושבי הישוב

בישוב עדי עד בבנימין מדווחים הבוקר (שישי) כי שוטרים או חיילים ישראלים, מחופשים לערבים, ניסו למשוך תושבים לפגיעה בערבים.

משה תמיר, רבש"צ גבעות שילה, זיהה הבוקר סמוך לשעה 10:30 ערבים בחושה בעדי עד.

הם היו לבושים בכפייה ומחזיקים בידיהם שתלי זיתים. תמיר הגיע אליהם וביקש לעזוב את האזור אך הם השיבו לו בערבית כי הם דורשים ממנו להתרחק, "רוח מן הון", אמרו לו והוא מצידו החל מיד לצלם אותם. תחילה חשב תמיר כי מדובר במשתפי פעולה עם ישראל ולא העלה בדעתו כי מדובר ביהודים מחופשים ולכן יצר קשר מהיר עם צה"ל.

זמן קצר אחר כך הופיע אחד הקצינים הבכירים בגזרה שעודכן מתמיר על החשד נגדם, "כדאי לבדוק אותם, הם לא נראים לי מקומיים וצריך לבדוק מה הם עושים כאן", אמר לקצין. 

תמיר, שסמך על כוחות צה"ל שהגיעו לאזור, עזב את המקום ותוך עיון מאוחר יותר בתמונות שצילם זיהה אוזנייה קטנה באוזנם של "הערבים" ואז הבין את התמונה כולה. מאוחר יותר גילו תמיר וחבריו רכבי משטרה חונים בעמק שילה.

לאחר שנודע למסתערבים כי בכוונת תושבי המקום להגיע לאזור מצויידים במצלמות החל הכוח "להתקפל" ולוותר, נכון לעכשיו, על המבצע שנחשף.

בארגון חוננו מביעים צער על "הפרובוקציה המשטרתית", כלשונם, "מדובר באירוע חמור ביותר שיכל להסתיים באסון. מספר שנים שאנחנו שבים ומתריעים מפני פעולות הפרובוקציה של שוטרי מחוז ש"י, אך הן נמשכות בצורה מסוכנת וחמורה".

בחוננו מציינים כי רק לפני מספר חודשים הזהירו מפני הפעלת מסתערבים כנגד יהודים בעקבות אירוע נוסף שאירע בגוש שילה, בעקבותיו הוציאו גם מזכירויות הישובים באזור מכתב חריף למפקד מחוז ש"י.