נתניהו. הערב
נתניהו. הערבצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לנאומו המתוכנן בקונגרס, לרצח השבוי היפני בידי דאעש וליום הזיכרון הבינלאומי לשואה שיחול השבוע.

לדברי ראש הממשלה, בשבועות הקרובים עלולות המעצמות להגיע להסכם מסגרת עם איראן, הסכם שעלול להשאיר את איראן כמדינת סף גרעינית, ''דבר שיסכן בראש ובראשונה את קיומה של מדינת ישראל''.

''זוהי אותה איראן שהשתלטה על לבנון ועל סוריה, ועכשיו משתלטת על תימן ועיראק. זו אותה איראן שמכינה נגדנו חזית אקטיבית גם מרמת הגולן וגם מדרום לבנון. אסור שאותה איראן תתקדם לנשק אטומי''.

נתניהו הדגיש כי יעשה כל מאמץ למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני שיכוון כלפי מדינת ישראל. ''המאמץ הזה הוא חובק עולם, ואגיע לכל מקום שאליו אוזמן כדי להשמיע את עמדתה של מדינת ישראל וכדי להגן על עתידה וקיומה''.

ראש הממשלה הביע תנחומים לראש ממשלת יפן ולעם היפני, בעקבות הדיווחים על הרצח האכזרי של אזרח יפן על ידי דאעש. נתניהו הזכיר כי ''בשבוע שעבר, בעת ביקורו של ראש ממשלת יפן בישראל, אמרתי לו שהמאבק נגד טרור האסלאם הקיצוני הוא מאבק משותף, ורק אם נהיה מאוחדים נוכל לו. ישראל מתייצבת לצדה של יפן ולצדו של העם היפני ברגע הקשה הזה''.

''השבוע אנחנו נציין ברחבי העולם את יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קורבנות השואה ואת היום למאבק באנטישמיות. בשנה האחרונה אנחנו עדים לעלייה באירועים אנטישמיים וגל של אנטישמיות ששוטף חלקים נרחבים מהעולם, בראש ובראשונה את יבשת אירופה.

''מול התופעות הללו צריכות ממשלות העולם לפעול ביתר תקיפות. ההיסטוריה כבר לימדה אותנו שאלימות שמתחילה כלפי היהודים אינה נעצרת עם היהודים. היא כמו אש בשדה קוצים, שמתפשטת מהר מאוד לכלל החברות וכלל האזרחים''.

במקביל, הבהיר נתניהו, יש להקל על כל החסמים שמקשים על עליית יהודים לארץ ישראל. ''ישראל היא הבית הלאומי של כל יהודי, ואנחנו נפעל כדי להביא עולים למדינת ישראל", דברי ראש הממשלה.