שער ש.ג. כניסה איתמר
שער ש.ג. כניסה איתמרהלל מאיר

סגן מפקד מחוז ש"י במשטרה מינה בצהריים (ראשון) קצין מטעמו שיבדוק את הסיבות שהביאו לתקיפת שומר בשער הכניסה בישוב מעלה מכמש שבבנימין, במהלך השבת האחרונה.

אתמול, בסביבות השעה 06:00 בבוקר, הגיע לשער הישוב מכמש שבבנימין רכב שיטור בשעה שש בבוקר. השוטר שברכב תבע להיכנס לתוך הישוב ולפתוח לו את שער הישוב.

השומר, תושב הישוב בעל משפחה ואב לחמישה ילדים, ביקש לוודא את מטרת כניסתו של הרכב לישוב על מנת להבטיח שאכן הדבר מצריך חילול שבת שכן מדובר באירוע מבצעי. משלב זה ואילך התדרדרו האירועים עד לכדי אלימות קשה של השוטר, אלימות שתועדה במצלמות הסלולאר של תושב אחר.

דובר הישוב, בועז ארזי, מספר כי השוטר סירב להשיב לשאלותיו של השומר גם לאחר שהובהר לו כי הדבר נחוץ על מנת להתיר את פתיחת השער החשמלי בשבת. לאחר שבסופו של דבר נפתח השער נכנס השוטר ומיד ניסה לעצור את השומר בתואנה שזה הפריע לשוטר בעת מילוי תפקידו.

משהתנגד השומר עבר השוטר לתקיפה פיזית חריפה תוך כדי שהוא מרסס גז פלפל מספר פעמים אל תוך עיניו של השומר. לאחר שהשומר הושכב על הקרקע הוא נאזק ונלקח בניידת לתחנת המשטרה.

כעבור מספר שעות בתחנת המשטרה שוחרר השומר בעיצומה של השבת מתחנת המשטרה ופתח בצעידה עצמאית מהתחנה שבמתחם שער בנימין ועד לביתו שבמכמש.

ארזי מדגיש בדבריו כי לתושבי הישוב יש אינטרס ברור בשיתוף פעולה עם המשטרה ומבינים את חשיבות הפעילות המשטרתית במרחב, אך לצד ההבנה של הצורך לאפשר פעילות לא ניתן לעבור בשתיקה על אלימות שכזו. "אנחנו דורשים בירור והסקמת מסקנות ושהמסקנות יגיעו אלינו", הוא אומר.

לדבריו השומר עצמו מספר על תחושה אישית קשה מאוד לאחר האירוע שעבר, על צריבות פיזיות שמלוות אותו גם זמן רב לאחר התזת גז הפלפל על פניו ועל תחושת חוסר ביטחון וסימני שאלה שהוא שומע מילדיו שלו.

כאמור, אנשי הישוב תובעים הסברים מהמשטרה ולשם כך, מספר ארזי, מקיימים קשר רציף עם מחלקת הביטחון של הישוב.

ואם רצינו לדעת מה רצה השוטר לעשות בישוב ומדוע דרש להיכנס לישוב, דרישה שהובילה להשתלשלות האירועים, משיב לנו ארזי ומספר כי "הוא רצה לאסוף שוטר מהישוב למשמרת".

חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) מגיבה לדברים ואומרת כי "הסרטון מדבר בעד עצמו. מדובר בניצול מעמד השוטר תוך אלימות פרועה וחסרת כל הצדקה. על פיקוד המשטרה להפעיל את 'מבחן אחמד' ולהגיב כאילו השומר שהותקף היה ערבי. ממילא יגיע למסקנה שאין די בוועדת בדיקה ויש להשעות את השוטר עד לתום ההליך החקירתי והמשפטי נגדו".