גוזר את הסרט. וורצמן
גוזר את הסרט. וורצמןצילום: מוקי שוורץ

סגן ומ"מ שר החינוך ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי), סייר הבוקר (שני) באפרת שבגוש עציון.

הסיור, אליו התלווה ראש מועצת אפרת עודד רביבי, החל בחנוכת החווה החקלאית באפרת בה פועלים ולומדים תלמידים מאפרת, קרית ארבע וגוש עציון.

במהלך הביקור סגן השר וורצמן השתתף באחד השיעורים שניתנו בחווה. לאחר מכן ביקר סגן השר וורצמן בבית ספר "עושה חיל" והתרשם מחדר אתנ"כתא שמהווה מרכז למידה המחבר את התלמידים לתנ"ך ולקדושתו, וביקר בנוסף גם בבית ספר "אורות עציון".

את ביקורו חתם סגן השר וורצמן במפגש עם ראשי הבית היהודי באפרת, יינון אחימן, נעמה טל, דובי שפלר וחברים נוספים, ודן עימם בהערכות לבחירות הכלליות.

במהלך הסיור התייחס סגן השר וורצמן לפרסום הבוקר בידיעות אחרונות נגד מפלגת הבית היהודי ואמר כי: "עיתונאים בעלי אינטרסים מובהקים ממשיכים לתקוף את פעילותנו ללא לאות. אין ספק כי התקפות אלה מעידות על לחץ רב".

לדבריו, "מפלגת הבית היהודי פעלה יותר מכל מפלגה אחרת בקדנציה האחרונה כדי לשפר את איכות חיי אזרחי מדינת ישראל, ואנו לא מתנצלים על כך. ראוי שהכתב הנכבד יפסיק להתחבא תחת אצטלה א-פוליטית תוך מתן פרשנות "רציונלית" למורכבות הפוליטיות בעת הזו. מפלגת הבית היהודי היא מפלגתם של מיליון ישראלים וראוי שהוא ייתנצל על הנסיון לפגוע שוב ושוב בציבור כה גדול ".

סגן השר וורצמן התייחס גם לביטול בחינות הבגרות עקב העתקות חוזרות ונשנות: "הדלפת בחינות הבגרות וביטולן הן כורח המציאות אליה נקלענו. אני מתנצל שקבוצה קטנה פגעה בכלל התלמידים שלמדו והתכוננו לקראת הבחינה, אני מאחל לתלמידים הצלחה רבה במועד החדש שנקבע בעוד כחודש. לא ניתן יד לפגיעה בטוהר הבחינות ונאבק מלחמת חורמה בכל המבקשים לנהוג שלא כדין."