נתניהו בסיור. היום
נתניהו בסיור. היוםצילום: קובי גדעון - לע"מ

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס היום (שני) במהלך ביקור בתעשייה האווירית עם ראש הממשלה נתניהו לאיום האיראני ולחשיבות במניעת נשק גרעיני שיסכן את ישראל והעולם כולו.

"במסגרת שבוע החלל אנחנו מבקרים פה בתעשייה האווירית, שהיא באמת בית החלל הלאומי, מבחינתנו, דוגמה לפאר התעשייה הביטחונית, שמאפשרת לנו להיות אחת המדינות המעטות החברות במועדון המצומצם של מדינות שיש להן לוויינים בחלל, גם לצרכים ביטחוניים וגם לצרכים אזרחיים'', אמר יעלון.

לדברי שר הביטחון, לנוכח האתגרים שישראל עומדת בפניהם היום, "אפשר להבין את חשיבות היכולת שלנו בחלל, כשמדובר באיומים לטווחים רחוקים ובפרט, כפי שאנחנו רואים, איראן שממשיכה להיות מקור אי היציבות במזרח התיכון. דאע"ש זו תופעה שצריך להתמודד איתה, ומה שאנחנו רואים ב-30 השנים האחרונות זה את איראן כמי שהופכת למקור אי היציבות במזרח התיכון".

"זה נכון לגבי הצורך למנוע מאיראן יכולת גרעינית צבאית, זה נכון בצורך למנוע ממנה את היכולת שלה לתקוף אותנו, בין אם זה מלבנון, עם חיזבאללה, בין אם זה מרצועת עזה, עם חמאס וג'יהאד אסלאמי, ובין אם זה מה שראינו ביום ראשון שעבר – זרוע איראנית שמתחילה להתפתח כדי לפתוח חזית מולנו ברמת הגולן''.

לכן, הדגיש השר יעלון, כל כך חשוב לעסוק בנושא האיום האיראני. ''וזה לא רק כלפינו - אפשר לראות את זה באפגניסטן, בעיראק, בתימן ובמקומות אחרים. ולכן, מהבחינה הזאת, המקום שאנחנו נמצאים בו חשוב כל כך מבחינת היכולת שלנו בחלל להתמודד עם האתגרים הרחוקים הללו".