בתי משפט
בתי משפטThinkstock

רב העיר גוטבורג הרב אלכסנדר נמדר בשבדיה, יעמוד היום למשפט, זאת לאחר שהואשם בכך שלא שלח את ילדיו למסגרת חינוך ולימד אותם בביתו.

הרב נמדר משמש כשליח חב"ד בעיר גוטבורג בשבדיה, ומחוסר מסגרת חינוך יהודית בעיר הוא נאלץ להשאיר את ילדיו בבית וללמדם בעצמו.

במשך מספר שנים לימד הרב נמדר את ילדיו ללא כל הפרעה, והשתמש בתכנית יחודית שנקבעה לתלמידים שאין להם בתי ספר מתאימים בסביבה.

אולם לטענתו, לפני מספר שנים החלו גורמים עירוניים בעיר להתנכל לרב. הגורמים העירוניים בגטבורג החליטו כי השליח אינו עומד בקריטריונים המאפשרים להעניק לילדים חינוך ביתי, והחליטו לחייב אותם לשלוח את הילדים למוסדות הממלכתיים.

הללו הגישו תלונה לרשויות החוק בתואנה שילדיו של הרב לא מגיעים לבית הספר ובעקבות כך הם עלולים לגדול "אנאלפביתים". מגישי התלונה הסתמכו על חוק מיוחד הקיים בשבדיה ונחקק במיוחד עבור ילדי המהגרים.

לאחר שהפסידו בדיון בבית המשפט לפני כשנתיים, פנו ההורים לערכאה גבוהה יותר, בתביעה כי יאפשרו להם לחנך את ילדיהם על פי אמונתם הדתית, ויפטרו אותם מחובתם לשליחת הילדים למוסד לימודי שאינו מתאים להם.

כאמור, היום יערך הדיון בבית משפט. הרב אלכסנדר נמדר צוטט הבוקר בעיתון החרדי 'המבשר': "עשינו את מירב המאמצים בכדי שידינו תהיה על העליונה, יש סיכויים טובים לכך, וגם האנטישמיות שגואה בשבדיה למזלנו רק מסייעת לדבר. אבקש מכלל ישראל להתפלל עבורנו שנוכל להמשיך ולהעניק חינוך יהודי טוב לילדינו".