עובד יחזקאל
עובד יחזקאלצילום: פלאש 90

מזכיר הממשלה לשעבר, עובד יחזקאל, נחקר במסגרת פרשת השחיתות במפלגת ישראל ביתנו. כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. 

יחזקאל, מזכיר הממשלה בתקופת אהוד אולמרט ובעל חברה פרטית לייעוץ אסטרטגי, עוכב לחקירה ביחידת להב 433 ביום שני האחרון בחשד לעבירות שוחד וקבלת דבר במרמה.

הוא חשוד כי קיבל כספים מתוך תקציבים שהוקצו לפרויקט משותף של כמה עמותות ובתמורה העסיק חברת יחסי ציבור מסוימת לטובת הפרויקט - מבלי שהעמותות מודעות ל"גזירת הקופון" על ידו. לאחר חקירתו שוחרר למעצר בית של חמישה ימים.

חשודה נוספת שעוכבה שלשום לחקירה היא איילת אזולאי ראש לשכתו לשעבר של בנימין בן אליעזר ששוחררה גם היא למעצר בית של חמישה ימים. 

היא חשודה בביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה מידי יועץ התקשורת רונן משה שעוכב אף הוא לחקירה. 

סנגורו של יחזקאל, עו"ד שמעון דולן, מסר בתגובה: "יחזקאל זומן לחקירה, שיתף פעולה באופן מלא, השיב בפירוט לכל השאלות ולאחר מספר שעות שוחרר לביתו. להתרשמותנו, החשדות שהועלו כלפיו, מקורם בשילוב של מידע  מוטעה ופרשנות שגויה להתנהלות תקינה לחלוטין שאין בה רבב. לדעתנו, אין ספק כי לא ימצא דופי במעשיו".

עוד מסר דולן "יחזקאל והחברה בראשה הוא עומד, מקפידים קלה כבחמורה, מעבר לנדרש בחוק היבש. הפרסומים בתקשורת מסבים לעובד, לבני משפחתו ולעובדיו נזק חמור ללא כל בסיס ואנחנו מוטרדים מהקלות הבלתי נסבלת בכל הקשור לפגיעה בשמו הטוב של כל אדם. אנו מקווים ומבקשים כי החקירה לגביו תסתיים במהירות וכי יטוהר שמו באותה מהירות, היקף ותהודה שלהם זכו הפרסומים שפגעו בשמו הטוב".