ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: פלאש 90

הסאגה בליכוד הסתיימה: בתום ספירת הקולות המחודשת נקבע (רביעי) כי סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי מובילה ב-101 קולות על השר לשעבר אבי דיכטר.

לפיכך, הודיעו בליכוד, כי חוטובלי תשובץ במקום ה-20 ברשימת המפלגה לכנסת. דיכטר ישובץ במקום ה-26 והלא ריאלי - לפי הסקרים האחרונים.

נזכיר כי הספירה בליכוד התחדשה לאחר שנספרו 47 אחוזים מהקלפיות ביום שני, אך כעבור כמה שעות נעצרה הספירה בעקבות קבלת העתירה שהגישה חוטובלי לבית המשפט המחוזי.

אתמול קיבל בית המשפט העליון את ערעורו של דיכטר שדרש לחדש את ספירת הקולות, וכאמור, בתום הספירה החוזרת, נרשם פער לטובתה של חוטובלי שהציב אותה במקום ה-20 ברשימת הליכוד.

נשיא בית הדין של הליכוד, עו"ד מיכאל קליינר, אמר היום בשיחה עם ערוץ 7 כי להבא, עדיף שסכסוכים במפלגות יפתרו במוסדות המפלגה ולא מחוצה לה, "יש לליכוד ועדת בחירות ובית דין, ומי שפונה לערכאות מבחוץ יש מקום לטעויות בהחלטה כמו שקרה כאן. העליון כבר קבע שמוטב שבתי דין לא יתערבו בהליכים של מפלגות".

קליינר, ח"כ לשעבר, בהחלט מבין מדוע ראש הממשלה לא קיבל את ההצעה לשריין את חוטובלי או דיכטר ובכך לסיים את הפרשה, "ראש הממשלה רוצה להשתמש בשיריונים כדי להכניס פנים חדשות ולא להשתמש בפנים קיימות".

"הספירה המחודשת עולה לנו הרבה כסף, הפעם גם דרשנו, מה שלא היה לצערי בספירה הראשונה, שיהיו ליד כל שולחן נציגים מטעמם של דיכטר וחוטובלי. העלויות בספירה כזאת הן עצומות. מה שברור - הצלחנו להוכיח שאין מפלגה יותר דמוקרטית מהליכוד שנותנת לחבריה לבחור את נציגיה לכנסת".