הרב יעקב אריאל
הרב יעקב אריאלשלומי שלמוני

רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, התייחס בפינתו השבועית בערוץ 7 לפרשת אלי אוחנה וליחס לבית היהודי.

"מאחר וסערת אוחנה מאחורינו דבריי לא יתפרשו כהתערבות בנושאים פוליטיים", פתח הרב יעקב אריאל את פינתו והמשיך בהסברת מעלת השבת והיחס שלנו כיהודים אליה.

"בית יהודי בשבת - שולחן ערוך, מפה צחורה, בקבוק יין, קריסטלים, כוסות נוצצים, נרות ופמוטות, פרחים - הכל מצוחצח ויפה, פאר והדר. לפתע בא אדם עם כדורגל נכנס לסלון המכובד הזה ומתחיל לשחק עם הכדור ומנפץ הכל - היין נשפך והנרות כבים וכל המקום נראה כמהפכת סדום ועמורה. זה לא ונדליזם?".

רבה של רמת גן הוסיף כי צריך להבין מה היא משמעות השבת "היצירה היפה ביותר שעם ישראל הביא לעולם. כדורגל בשבת? מי שלא מבין את זה לא מבין כל משמעות של מה שאנחנו עושים בעולם הזה, מה זה אדם, יהודי, בית יהודי, מה זו ארץ ישראל ומה היא מדינה".

נזכיר כי הכדורגלן לשעבר, אלי אוחנה הודיע ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כי הוא מבקש שלא להצטרף לרשימת הבית היהודי לכנסת בעקבות הביקורת על שיריונו ברשימה.

"פניתי ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בבקשה שלא להצטרף לרשימת הבית היהודי לכנסת", כתב אוחנה בהודעתו, "לא צפיתי את הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות הצטרפותי לחיים הפוליטיים, ואיני מרגיש שבשלב זה בחיי אני בנוי לכך".