דני דיין
דני דייןצילום: פלאש 90

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, פרסם בצהריים (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו, כי ביקש מיו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, להסירו לחלוטין מרשימת המפלגה לכנסת.

בפוסט שפרסם כמה דקות מאוחר יותר בפייסבוק כתב דיין, "זה עתה דחיתי את הצעתו של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לקדם אותי למקום ה-17 ברשימת המועמדים , אף שהמקום יכול להיות ריאלי. באותה הזדמנות ביקשתי ממנו להסיר את שמי כלל מהרשימה".

"אני מאחל לאביחי בוארון (שיוותר עקב כך במשבצת זו) שיזכה להבחר לכנסת ישראל ולהרבות בפעילות פרלמנטרית ברוכה. כמו כן, אני מאחל הצלחה לרבנית יהודית שילת שתתפוס עתה את מקומי ברשימה", הוסיף דיין וציין, כי "את נימוקי הכרעותי אלה אשתף עם הציבור בהמשך".

נציין כי דיין, אשר התמודד בבחירות המקדימות בבית היהודי, נדחק בעקבות התוצאות למקום בלתי ריאלי, בעשירייה השלישית של הרשימה לכנסת.

בבחירות הקודמות תמך דיין בבנימין נתניהו וברשימת הליכוד לכנסת, אולם ערב הפריימריז בבית היהודי נענה להצעתו של בנט, הצטרף למפלגה והגיש את מועמדותו.

דיין שימש בעבר כיו"ר מועצת יש"ע בתקופה בה היה נפתלי בנט מנכ"ל המועצה, אך מערכת היחסים האישית בין השניים היתה עכורה. עם זאת, לאחר הצטרפותו של דיין טענו השניים כי ההדורים ביניהם יושרו.