ישיבת פוניבז' בבני ברק
ישיבת פוניבז' בבני ברקצילום: רוני שוצר, פלאש 90

שופט בית המשפט השלום בתל אביב שחרר את בחורי ישיבת פוניבז' שנעצרו לפנות בוקר לביתם בתנאים מגבילים. אחד הבחורים הורחק מבני ברק "עד להרגעת הרוחות" וארבעה נוספים הורחקו ממתחם ישיבת פוניבז'.

במהלך הדיון, מתח השופט ביקורת על המשטרה ואמר כי המעצר בוצע "ללא הצדקה". לדבריו, "החשדות המיוחסים לחשודים שבפני וכך גם גילם הצעיר, לא הצדיק מעצר באישון לילה והבאתם בבית המשפט". יחד עם זאת, הבהיר השופט עם כי "יש חשד סביר לביצוע עבירות אלימות ברף התחתון של חומרה".

מוקדם יותר דווח כי כמאה שוטרים פשטו לפנות בוקר על ישיבת פוניבז' בבני ברק ועצרו 25 בחורי ישיבה נגדם הוגשו תלונות בעבר על ידי עמיתיהם בשל הפרעת הסדר ומקרי אלימות.

מדובר בסכסוך ישן השורר מזה שנים בין שני פלגים בישיבת הדגל של הציבור הליטאי. שורש המחלוקת טמון במאבקי השליטה של ראשי הישיבה, דבר שמעצים עוד יותר את מה שבציבור החרדי מכנים 'חילול ה' עצום'. בעוד שקבוצה אחת מזוהה עם אחד מראשי הישיבה, הקבוצה השניה מזוהה עם עמיתו. ומכאן ההתכתשויות הבלתי פוסקות. 

ממשטרת ישראל נמסר: "עקב ריבוי עשרות תלונות במרחב דן שעיקרן מקרי אלימות וכו', עוכבו ונעצרו הלילה לחקירה כ-25 תלמידים בישיבת פוניבז׳ בבני ברק".

 "הפעילות הינה נקודתית כנגד החשודים שכלפיהם הוגשו תלונות ולא חלילה כנגד כלל הישיבה והתלמידים או כנגד מאן דהוא בעולם התורה. הפעילות המשטרתית נעשתה לאחר אין ספור בקשות ושיחות שבהם הובטח כי מעשי האלימות יפסקו אולם לא כך קרה והתלונות המשיכו להצטבר במשטרה".