שליחים בלבנון. עבאס
שליחים בלבנון. עבאספלאש 90

תנועת הפתח', תנועתו של אבו מאזן שיגרה משלחת תנחומים על מות ג'יהאד מורנייה. נציגו הביע סולידריות עם מאבקו של חיזבאללה בישראל וקבע כי תנועתו ותנועת החיזבאללה שותפות למאבק אחד מול אויב אחד.

על דבר המשלחת ותוכן הדברים שהעבירה בביקור דיווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' שהזכיר כי מורנייה, בנו של עימאד מורנייה  היה מפקד חזבאללה ברמת-הגולן הסורית וחוסל בתקיפה מהאוויר שיוחסה לישראל. "לפי מקורות מודיעיניים מערביים, ג'יהאד מורנייה עסק בתיכנון פיגועי טרור נגד ישראל, הכוללים ירי רקטות והנחת מטעני חבלה", מציינים אנשי 'מבט'. 

מזכיר סניף פת"ח בלבנון, רפעת שנאעה, עמד בראש המשלחת שמונתה על ידי תנועת הפתח'. על פי הדיווחים המצוטטים ע"י אנשי 'מבט' המשלחת "הניחה שלושה זרי פרחים על קברו של השהיד ג'יהאד מורנייה... בשם שגרירות מדינת פלסטין, אש"ף ותנועת פת"ח".

שנאעה דיבר "בשם תנועת השחרור הלאומי הפלסטיני 'פתח'', בשם אש"ף ובשם העם הפלסטיני העוסק בהתנגדות" ואמר: "אנו מוסרים לאחים בהנהגת חיזבאללה ולמשפחות השהידים ברכות ותנחומים מקרב לב. אנו נמצאים בשוחה אחת ומתנגדים לאויב אחד".

עוד מדווח כי שנאעה אף הדגיש את דבקותם של פת"ח, ארגון אש"ף והעם הפלסטיני ב"אחדות פעילות המאבק והג'יהאד ביננו לבין אחינו בחיזבאללה", כהגדרתו.

"מעשים פחדניים כמו אלה רק מחזקים את דבקותנו ואת נחישותנו להתנגד לאויב הזה... אנו נדבק יותר במטרותינו ובעקרונותינו הלאומיים הפלסטיניים... ובאחדות פעילות המאבק והג'יהאד ביננו לבין אחינו בחזבאללה וכל הכוחות שפועלים למען שחרור פלסטין ושחרור ירושלים", צוטט שליח פתח' בסוכנות הידיעות הפלשתינית 'מען'.

עוד מציינים ב'מבט' כי הסולידאריות שמגלה תנועתו של אבו מאזן עם החיזבאללה ומורנייה באה לידי ביטוי גם בפוסט שפרסמה תנועת הפתח' בעמוד הפייסבוק שלה ובו בירכה את מורנייה הבן: "שן בשלום שנת גיבורים, ומסור לאביך דרישת שלום מבני החורין. השהיד ג'יהאד עימאד מורנייה".

לזאת מצטרפים גם איחולים שהעביר לחיזבאללה סולטאן אבו אל-עינין, חבר הוועד המרכזי של תנועת פת"ח ויועצו של עבאס, שמסר לחזבאללה "את האיחולים הרמים ביותר על השהידים שלו", כתב והוסיף כי "אנו בטוחים כי תגובתו הינה בלתי נמנעת, וכי הוא לא יעבור על פשע זה בשתיקה".