יחד-העם איתנו

מפלגת "יחד-העם איתנו" בראשות ח"כ אלי ישי הגישה הערב (חמישי) לוועדת הבחירות המרכזית את רשימת המועמדים לכנסת ה-20.

מס' 4 ברשימה, ברוך מרזל, שמתמודד מטעם מפלגת "עוצמה יהודית", סרב ללחוץ את ידו של יו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן.

''סירבתי ללחוץ את היד של ג'ובראן משום שבכל הזדמנות שהייתה לו הוא יצא נגד עם ישראל וחיילי צה״ל", אמר מרזל לאחר מכן. ''רק לאחרונה הוא ביקש לבטל את העונש של המחבלת חנין זועבי ובדיון שנכחתי התנהג איתה בחיבה. ג'ובראן לא נאמן לעם ישראל ואני לא לוחץ ידיים למי שפועל נגדנו", הבהיר.

באשר להחלטה להצטרף לרשימתו של אלי ישי הבטיח מרזל כי "אמלא את החלל הגדול שבן ארי השאיר פה בכנסת ואלחם מול התאחדות של אויבי ישראל שהולכים לגדול בזכותו של ליברמן. אחרי הבחירות ככל הנראה אפרוש לסיעת יחיד... תאמין לי שאני יודע לבד לייצר הרבה רעש".

מוקדם יותר הערב, לאחר שאיים כי יפרוש ממפלגת יחד ומתח ביקורת על התנהלותו של יו"ר המפלגה ח"כ ישי, החליט ח"כ יוני שטבון להישאר ברשימת "יחד" לכנסת ה-20.

שטבון הסכים להישאר בתמורה להצבת ארבעה מועמדים דתיים-לאומיים בעשירייה הראשונה, לא כולל ברוך מרזל מ"עוצמה יהודית" שיוצב במקום הרביעי.

זו השמינייה הראשונה של ''יחד-העם איתנו'':

1. אלי ישי

2. יוני שטבון

3. מיכאל עייש

4. ברוך מרזל

5. ששון טרבלסי

6. הרב עמיטל בראלי

7. דודי שוומנפלד

8. הרב קובי יקיר

"יחד נשארת יחד", הכריז ח"כ ישי. ''חרדים ודתיים לאומיים. יש לנו חובה להמשיך את הדבר הגדול שנוצר כאן, ברית שומרי מצוות למען תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל. ברוך ה', השליחות שמחברת ביננו חזקה מכל ויכוח. יחד ובשם ה' נעשה ונצליח".  

מי שליוו את צוותי המשא ומתן בין "עוצמה יהודית" למפלגת יחד הם הרבנים מאיר מאזוז - פטרונו הרוחני של אלי ישי והרב צבי טאו - ראש ישיבת "הר המור" ורבו של ח"כ יוני שטבון. בסופו של דבר החליט הרב טאו שלא להביע תמיכה פומבית במפלגה בעקבות צירופו של מרזל.