קורס רבש"צים
קורס רבש"ציםצילום: דובר צה''ל

תעודות הסמכה ל-31 רכזי בטחון חולקו היום (שישי) בתום קורס רבש"צים שנערך בבית הספר להגנת היישוב בבסיס האימונים של פיקוד המרכז.

בית הספר מרכז לאורך כל השנה את האימונים וההכשרות להגנת היישובים על כלל מרכיביהם.

הקורס כלל רכזי ביטחון מרחבי הארץ – יישובי יהודה ושומרון, עוטף עזה, רמת הגולן והערבה ומטרתו הייתה לחנוך ולקדם מקצועית את הרבש"ץ בהפעלת מעגלי אבטחה ובתפיסת ההגנה של היישוב. המרצים המגוונים ומפקדי הצוותים יחד עם מדריכי הלחימה הטמיעו את השפה המבצעית המשופת לאורך כלל הקורס – שפה עליה נשענת תפיסת הגנת היישוב.

רכזי הביטחון תרגלו ונבחנו לאורך הקורס בניהול זירת אירוע ובפיקוד בשגרה ובמהלך הדקות הראשונות באירוע טרור המתרחש ביישוב, עד לחבירת כוחות הצבא ו"העברת המקל" למתן המענה השלם בעת תרחיש של חדירה ליישוב. 

סרן איתן דנא-פיקאר, מפקד הקורס, סיפר כי "במהלך הקורס התמקדנו בעקרונות ההגנה ובלמידה מעמיקה של מרכיבי הביטחון הקיימים בכלל היישובים, בפריסתם מנוב ברמת הגולן, דרך בת עין שבגוש עציון ועד יישובי עוטף עזה וחבל אילות שבדרום''.

כחלק מההכשרה, הגיע הקורס ליום למידה בגזרת עציון. במהלך היום נפגש הקורס לשיחה עם מפקד החטיבה המרחבית, אלוף-משנה עמית ימין וקיים דיון על מיקום הרבש"ץ באירוע ועל תפקידו כגורם הכרחי בביטחון היישוב בשגרה ובחירום. כמו כן, סייר הקורס ברחבי גוש עציון ובמקומותיו ההיסטוריים, ביקר במוקדי החיכוך בגזרה ולמד על המאפיינים המבצעיים שלהם.

"אנו רואים חשיבות עליונה בתפקיד הרבש"ץ", אומר סרן דנא-פיקאר, "ומשקיעים משאבים רבים בהעברת תכנים עיוניים ובאימונים מעשיים כל העת הכוללים תכני לוט"ר והתמודדות בלחימה בשטח ידידותי, כאתגרים עמם נדרשים רכזי הביטחון להתמודד יחד עם כוחות צה"ל".

"ברור לנו שככל שנשקיע יותר בהכשרות מסוג זה, נחזק את מרכיבי ההגנה ביישובים באופן משמעותי ונממש את תפקידנו כאן – שמירה על ביטחונם של תושבי הגזרה", סיכם מפקד הקורס.

צילום: דובר צה''ל