הרס בגבעת גל
הרס בגבעת גלצילום: גבעת גל

שלושה ילדים בני משפחה אחת נעצרו הבוקר (ראשון) באלימות במהלך פעולת הריסה של צה"ל והמשטרה בגבעת גל הסמוכה לחברון, כך מדווח ארגון חוננו.

על פי הדיווח, כוחות המנהל האזרחי יחד עם המשטרה החריבו שביל היקפי של הגבעה, ובמהלך ההרס התפתחו עימותים במקום. במהלך האירועים עצרו השוטרים שלושה אחים בני 9, 12 ו-14 שמשפחתם מתגוררת בשכונת גל.

לדברי בני המשפחה ועדי ראיה למעצר, השלושה הוכו בצורה קשה. בן ה-14 שידו היתה שבורה עוד מקודם לאירוע הוכה ובבדיקה של פארמדיקים של מד"א אשר הוזעקו למקום עלה כי ישנו חשש כי השוטרים שברו את ידו השניה. למרות זאת סירבו השוטרים לאפשר לו לקבל טיפול רפואי, והוא נלקח לחקירה ביחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י.

על פי הדיווחים הילד בן ה-9 גם הוא הוכה, ואחיו בן ה-12 נחנק בידי אחד השוטרים. השניים נלקחו לתחנת מרחב חברון בגבעת האבות. מחוץ לתחנה התאספו עשרות תושבים שמחו על מעצר הילדים.

עו"ד מארגון חוננו פועל כעת בכדי להביא לשחרורם המהיר של הילדים, אשר אחד מהם אף אינו נמצא בגיל האחריות הפלילית.

מארגון חוננו נמסר בתגובה כי "בכל פעם אנחנו נדהמים מחציית הגבולות של המשטרה. להכות באכזריות ילדים בני 9 ו-12 ולעצור אותם בניגוד לחוק? אפילו הילד הערבי שצולם מטריד שוטרת מג"ב בחברון לא זכה ליחס כזה. מדובר באיבוד מוחלט של כל הערכים".

מהמשטרה נמסר כי מי שעצר את בן ה-9 ובן 14 הם שוטרי מג"ב שהביאו אותם למרחב חברון. לאחר שיעברו חקירה ישוחררו השניים לביתם. את הנער בן ה-14 עצרו שוטרי הימ"ר ולאחר שייחקר ישוחרר אף הוא.