השר יעלון

שר הביטחון, משה יעלון, השתתף הערב (שני) בטקס הענקת עיטורים וצל"שים ללוחמים במבצע "צוק איתן".

במהלך הטקס אמר יעלון לחיילים "פעלתם בקור רוח ובאומץ, בתבונה ובתושייה, תוך הפגנת מנהיגות וחירוף הנפש – יודעים כי אתם עלולים לשלם בחייכם על מעשיכם, אך נכונים להוסיף ולהגן בגופכם על חבריכם ועל אזרחי מדינת ישראל שלא על מנת לזכות בעיטור או אות. חיילים וחיילות, וגם יחידות שלמות אשר משאביהן ויכולותיהן המיוחדות הוקדשו למערכה".

"רשימת מקבלי העיטורים והאותות מייצגת את מדינת ישראל במלוא יופייה, פסיפס אנושי מרגש ומיוחד, מדרום ומצפון, ממזרח עד מערב, מהערים, הקיבוצים, הכפרים והיישובים. מארג של ילידי הארץ ומי שבחרו לעלות לישראל חדורי אמונה, של צעירים וצעירות שזה עתה התגייסו לצה"ל ומפקדים בכירים יותר, הורים לילדים, שבחרו במסלול חיים של שליחות, מאתגר ומרתק, רב סיכונים, בסדיר ובמילואים. ישראל היפה במלוא מובן המילה".

שר הביטחון ציין כי ששה מבין מקבלי העיטורים לא שבו משדה הקרב. "סגן אלוף דולב קידר, סגן משנה יובל הַיְימַן, רב סמל בכיר קַסַהוּן (דַנִי) בַּיְינֶסַאִין, סמל ראשון במילואים נדב גולדמאכר, סמל ראשון אבי גרינצוויג וסמל ראשון גיא אַלְגְרַנַטִי זכרם לברכה, שמצטרפים אל עוד 66 בנינו, חיילים ואזרחים, שמסרו את חייהם במערכה. צעירים וחסונים יצאו, נאים ותמירים, צמח השדה, עד שהשיגם העופרת ורסיסי המוות קטלום, איש אחר איש נשמטו ונפלו בשדות, כל בן לאימו, כל אב לילדיו, כל אוהב לאוהביו, מלוא כל הארץ, הלכו ואינם עוד. סיפורו של כל אחד מהם אף מגלם את ייחודיותה של מדינת ישראל ואת עוצמתם של לוחמיה. עוצמה אשר באה לידי ביטוי בגילויי ערבות הדדית יוצאי דופן במהלך ימי המערכה, של החיילים והחיילות בחזית ושל אזרחי ישראל בעורף. של הבנה כי אנו כאן, ונישאר כאן. של תמיכה יוצאת דופן בתושבי הדרום ובמשפחות השכולות, של תעצומות נפש שאין שניות להן".

"עצומות נפש הנדרשות מכם, הורים יקרים שאיבדו את מאור חייהם, ומשאר בני המשפחה. וגם מכן, מיכל של דולב וגַלַאיְטוֹ של קַסַהוּן, שאיבדתן את אהבת חייכן, את המשענת התומכת, את מי שבחרו להקדיש את חייהם לצבא ההגנה לישראל, להיעדר מן הבית ימים ארוכים ולהותיר אתכן דואגות לגורלם. את אבא של מאיה, אוֹרי וגַיא, ואבא של אֶלְיָנִיב, אָיוֹת, אוֹרְפָּז וטַלְ-אוׂר שנולדה לאחר נפילתו".

הוא הדגיש כי המאבק לא הסתיים "במסע להפוך את ישראל למקום משגשג ופורח, דגם לחיקוי ברחבי העולם כולו, איבדנו את טובי בנינו ובנותינו. עם רודף שלום אנו, וגם עתה, מן הבמה הזו, אנו מושיטים ידנו למדינות ולעמים אשר סביבנו. עבורנו החתירה לשלום היא חלק מערכינו ומהמוסר שלנו, ומי שיושיט ידו אלינו לשלום אמת – ידו לא תיוותר תלויה באוויר. אך כפי שנוכחנו בקיץ החולף, וכפי שחזינו בשבועות האחרונים, ישנם מדינות וארגונים חסרי מעצורים אשר כל מטרתם להפוך חיינו כאן לבלתי אפשריים, להתיש אותנו ולפגוע בנו בדרכים שונות, טרוריסטיות ומדיניות. יידעו כל מבקשי רעתנו כי כל עוד נידרש לכך, נפעל במלוא העוצמה והנחישות כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל".

"לא נאפשר לאיש לשבש שגרת חיינו, ונדע להגיע לכל מקום, בכל עת - מהאוויר, מהים ומהיבשה - כדי לסכל את כוונות הזדון נגדנו", אמר יעלון, "נעשה זאת במנהיגות אחראית ובשיקול דעת, תוך ראיית תמונת המציאות הכוללת והשאיפה שלנו בהמשך שגשוגה של ישראל".

"לכם הורים יקרים, ושאר בני המשפחה, אני מבקש להודות מקרב לב על הבנים והבנות שגידלתם, על המטען החינוכי והערכי שהם נושאים בתרמילם, על הנכונות לתרום למען הכלל, על החברות והרעות, והבנת לקיחת האחריות שהטמעתם בהם. בלעדיכם לא היינו זוכים להם, הם וחבריהם שיצאו בקיץ הזה להילחם למען עמם וארצם. אתם יכולים להיות גאים במי שהם. זה בזכותכם. מגיעות לכם מחיאות כפיים".

"ולכם, המעוטרים והמעוטרות. ניצרו את הרגע הזה, ועשו בו שימוש בעתיד. בין אם תבחרו להמשיך וללבוש מדים, ובין אם תפסעו, כאזרחים, בנתיביה של החברה הישראלית, זכרו כי העיטור הזה הוא אות ומופת למי שאתם, והקרינו מכך על סביבתכם. החברה הישראלית זקוקה לכם בצמתים המרכזיים ביותר שלה. לראש הגדול, להשקעה, לנתינה, ללקיחת האחריות".