דני דיין
דני דייןצילום: פלאש 90

יו"ר מועצת יש''ע לשעבר דני דיין הסביר הבוקר (רביעי) מדוע לא יבטל את השתתפותו בוועידת "הארץ" על אף החסות שנותנת הקרן החדשה לישראל.

הכנס יתקיים בעוד כשבועיים בנמל תל-אביב, תחת הכותרת ''ועידת ישראל לדמוקרטיה''. הכנס יעסוק בשאלות כגון "האם ישראל יכולה להיות מדינה יהודית ודמוקרטית?" ו-"האם הימין עדיין ליברלי?".

דיין ישתתף בפאנל שידון בנושא 'מדינה יהודית ודמוקרטית', ''בפאנל זה ביטלו את השתתפותן לצערי סגנית השר ציפי חוטובלי (הליכוד) וח״כ איילת שקד (הבית היהודי)''. כתב דיין בפייסבוק.

''יכולתי אמנם לטעון שאני בא 'מצד החתן' - אחד מנותני החסות לועידה הוא 'מרכז מורשת מנחם בגין'. אך האמת היא שלא הייתי מפקיר את הזירה גם אם היתה רק 'הכלה', הקרן החדשה לישראל'', הדגיש.

לדבריו, ככל שקהל השומעים פחות ''משוכנע בצדקתי'' - כך יותר חשוב להופיע בפניו כי מרחב היכולת להשפיע יותר גדול, ''אלא אם אתה מחפש מחיאות כפיים קלות. 'זו הסיבה בגללה נעניתי בעבר להזמנות של ג׳יי סטריט. 'קול אחד', חברי פרלמנטים מהשמאל, משרדי חוץ ושגרירים מהאיחוד האירופי ועוד''.

אתמול ביטל יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, את השתתפותו בכנס. בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ''גיליתי שזה גם כנס של 'הקרן החדשה לישראל'. לא אגיע. אם מעורבות הקרן תבוטל, אשמח לבוא'', הבהיר. חברי הליכוד צחי הנגבי, ציפי חוטובלי וזאב אלקין ביטלו כבר שלשום את השתתפותם באירוע.

"כנס הארץ- כן. כנס הקרן החדשה- לא", נאמר בהודעת הבית היהודי. "חברי הכנסת של המפלגה הוזמנו להשתתף בוועידת הארץ ללא אזכור הקרן החדשה ונתנו הסכמתם כפי שהיה בכנס בשנה שעברה.

''במידה והאירוע יישאר שכזה והקרן החדשה תסיר את שמה מהפרסומים, חברי הכנסת יקחו בו חלק. במקרה אחר אנו לא ניקח חלק בכנס שמעורב בו ארגון אנטי ציוני המשקיע את כל זמנו וכספו בפגיעה בחיילי צה״ל ובמדינת ישראל כמדינה יהודית", נמסר מהמפלגה.