אוהדי בית"ר. חובת ההוכחה עליהם
אוהדי בית"ר. חובת ההוכחה עליהםצילום: פלאש 90

מישהו נבהל בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל? אחרת אי אפשר להבין את התקפלותה המיידית מהעונש הקשה שהוטל על מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים.

הערב (רביעי) הגיעו נציגי מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים אל בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הממוקמים במשרדי ההתאחדות שבסמוך לאצטדיון רמת גן הישן. נציגי המועדון הירושלמי הגיעו בכדי לדון בערעור שהגישו על העונש הקשה אותו ספגה הקבוצה בשבוע שעבר, בגין התפרעות האוהדים הצהובים שחורים במשחק הקבוצה מול מכבי נתניה באצטדיון שבנתניה.

כזכור, במהלך המשחק מול נתניה המקומית ולאחר שהורחק חלוצה הירושלמי של המועדון מהבירה בשל תקרית עם מגנה של נתניה, החלו האוהדים הרבים לקלל את המגן המוסלמי אבו עביד, וכן להשליך לעברו חפצים מכל הבא ליד.

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פסק, כי בגין אותה התפרעות אוהדים תופחת נקודה אחת ממאזנה של בית"ר. לא רק זאת, אלא שהקבוצה מהבירה ספגה גם קנס כספי גבוה וכן משחק ביתי ללא קהל ומשחק רדיוס נוסף. בבית"ר קיבלו את העונש הקשה בתחושה רעה מאוד ובזעם גדול כשטענו כי עונשי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל אינם מידתיים ואינם שווים בין כל שאר הקבוצות האחרות בליגת העל שבכדורגל.

בבית"ר איימו לפנות לערכאות גבוהות, וכאמור הערב בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל פסק כי עונשה של הקבוצה הירושלמית יוקל במעט. 

במהלך הדיון טען נציג הקבוצה הירושלמית, עו"ד אלעד אייזנברג כי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל מפלה לרעה את בית"ר ירושלים ואינו נוהג איתה במידה שווה ליתר קבוצות הליגה. לטענתו, במשחקי הבית של הקבוצה הירושלמית התנהגויות אלימות וגזעניות מטופלות ביד קשה, כשבמשחקי החוץ של הקבוצה אין למועדון אפשרות לעשות זאת. 

עוד אמר אייזנברג כי "אי האחידות בענישה היא שנותנת דלק לתופעה, וגורמת לתחושת הקיפוח ואנטגוניזם רב בקרב אוהדי הקבוצה". 

לאחר דין ודברים בין תובע ההתאחדות, הדיין וכן נציג הקבוצה הירושלמית, פסק בית הדין כי הנקודה שהופחתה ממאזנה של בית"ר תוחזר במיידי ובמקומה יוטל עונש רדיוס על הקבוצה הירושלמית, לאחר שעונש רדיוס אחד בוטל לפני כן בשל טעות ראשונית.

עוד לפני הדיון, התקבצו כ-50 מאוהדי בית"ר מחוץ למשרדי ההתאחדות לכדורגל, הניפו שלטים וקראו קריאות נגד בית הדין של ההתאחדות לכדורגל ותובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף. כוחות השיטור שהיו במקום מנעו מהאוהדים להתקרב למקום בו נערך הדיון.

בבית"ר יכולים להיות מרוצים: אמנם משחקי הרדיוס וללא קהל וגם הקנס הכספי נותרו בעינם, אך משחזרה הנקודה שהופחתה, הקבוצה שוב במקום הרביעי. עכשיו נותר לדאוג להתנהגות האוהדים.