יו"ר מפלגת 'יש-עתיד' יאיר לפיד, ושרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן הציגו הבוקר (חמישי) את התכנית של 'יש-עתיד' להצלת מערכת הבריאות בישראל, המתבססת על מסקנות ועדת גרמן.

לפיד פתח בביקורת נגד ראש-הממשלה נתניהו על שעצר תוספת של 4 מיליארד שקלים בתקציב 2015, שהיו אמורים להיות מוזרמים לטובת החולים במערכת הבריאות בישראל: "כשראש הממשלה נתניהו החליט לעצור את התקציב וללכת לבחירות המיותרות האלה, הוא ידע שהוא מונע את הכסף הזה מבתי החולים. הוא ידע שהוא עוצר תקציבים שיכולים להציל חיי אדם. הוא ידע והחליט בכל זאת ללכת לבחירות. אנחנו אמרנו לו אז, חכה חודש - חודש! – תן להעביר תקציב". 

"נתניהו הוא עכשיו שר הבריאות. שיבוא הנה, שיבוא לבית החולים, שיראה איך אנשים חיים במדינה הזו ואיך אנשים מתים במדינה הזו. כבר 6 שנים אתה ראש ממשלה. אם החלטת לא לבצע את התוכנית שלנו, האם יש לך תוכנית אחרת?. אני לא רוצה שתהיו במתח. לנתניהו אין תשובה ואין תוכנית. לנו יש". 

ח"כ יעל גרמן אמרה בהצהרה לתקשורת מחוץ לבית החולים וולפסון כי "בעוד שממוצע ההוצאה הפרטית במדינות ה­ OECD עומד על %28 וההשקעה הציבורית על כ-72%, הרי שמדינת ישראל משקיעה בבריאות רק כ-60%, והציבור מממן מכיסו 40%, כשעיקר ההוצאה היא על ביטוחי בריאות והשתתפויות עצמיות ואנו עדים לכך, שהפערים בבריאות הולכים ומעמיקים, הן בין פריפריה למרכז, והן בין המגזרים השונים בחברה שלנו. המחסור במשאבים מביא לצפיפות הגבוהה בבתי החולים, לה אנו עדים לאחרונה, לזמני המתנה ארוכים בחדרי המיון, לתורים ארוכים לניתוחים ולמצוקה כספית של קופות החולים".

"לראשונה מזה שנים רבות תוכננה בתקציב 2015 תוספת תקציבית משמעותית למערכת הבריאות, תוספת שתתחיל להסיט את הגלגל לכיוון חיזוק ההשקעה הציבורית והפחתת ההוצאה הפרטית. תוספת שנעצרה כי תקציב 2015 לא עבר ומערכת הבריאות חיה על תקציב 2014 וללא כל תוספת", הוסיפה גרמן שעמדה בראש ועדת גרמן לטיפול במערכת הבריאות הציבורית.