נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס הבוקר (חמישי) בדף הפייסבוק שלו להחלטתו שלא להשתתף בכנס שמקיים העיתון הארץ בשותפות עם "הקרן החדשה לישראל".

"כן, הקרן החדשה לישראל, אני מחרים את מי שרודף את חיילי צה"ל. ואני לא מתנצל על זה", פתח בנט את הפוסט שהעלה. "אנשי הקרן החדשה לישראל, תקשיבו טוב: מי שפוגעים ומכפישים ורודפים את חיילי צה"ל, הם לא אחים שלי", הוסיף.

"בימים האחרונים מתקיפים אותי 'הקרן החדשה לישראל' ועיתון 'הארץ' על שביטלתי את השתתפותי בארוע של 'הקרן החדשה לישראל' בועידת הארץ", סיפר בנט, "זוהי 'פגיעה בדמוקרטיה', 'התעלמות מן החלש', 'פגיעה בזכויות המיעוטים' ועוד שאר ירקות".

בנט הבהיר בתגובה, כי הוא איננו חושש מעימות על השקפת עולמו, אולם "אני בז למי שתוקף את החיילים שלנו. לא אשתתף בארועים שלו כשאדע שהוא מיוזמיו, לא יהיה לי איתו שיח לעולם. האמת - אני לא מסוגל. מי שתוקף את החיילים שמגינים עלינו, הוא לא לגיטימי בעיני. הוא לא ישראלי בעיני".

"הקרן החדשה לישראל פועלת באופן שיטתי ועקבי לפגיעה בחיילי צה"ל, להאשמתם בפשעי מלחמה, בעינוי של הפלסטינים, בפגיעה בנשים ובילדים מתוך כוונה. הם פונים לאו"ם ולוועדות הכי עוינות לישראל ומנסים לשכנע אותם בכל כוחם כי ישראל היא פושעת מלחמה. אני חוזר: הם אומרים שהחיילים שלנו, אתם, אני, חבריכם ומשפחותיכם, ילדיכם וחבריכם - הם פושעי מלחמה", קבע בנט.

לדבריו, "הקרן החדשה לישראל משקיעה באמצעות ארגוניה ממון עצום ורב רק כדי לפגוע בחיילי צה"ל שמגינים עלינו בגופם".

"אני מודה, אני לא אובייקטיבי. אני מאוהב בחיילים שלנו. אני חייל מילואים של צה"ל היום ואשאר חייל עד יומי האחרון. ומי שלא, הוא לא אח שלי", חתם בנט.