הרב מדן בכנס ירושלים
הרב מדן בכנס ירושליםניסים לב

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, אומר בשיחה עם ערוץ 7 כי אם הסקרים לא יציגו בוודאות שמפלגת יחד של ח"כ אלי ישי עוברת את אחוז החסימה, היא תהיה חייבת להתפרק.

"אני מתפלל שהם יעברו את אחוז החסימה, זה יהיה חוסר אחריות מאוד גדול להצביע למפלגה שהסקרים מפקפקים בה. במצב הזה של מאבק בין שמאל לימין, אובדן של ארבעה מנדטים עלול להביא להקמת ממשלה דומה לממשלה שהביאה את אוסלו, גם אז התחייה לא עברה את אחוז החסימה, לאחר שהוקמה מפלגה על ידי הרב לוינגר''.

לדברי הרב מדן, אם לא יהיה ברור ב-95 אחוזים לפחות שמפלגת יחד תעבור את אחוז החסימה, ''זה יהיה חוסר אחריות ואסור לציבור שלנו לקחת סיכון, הם יהיו חייבים להתפרק".

הרב מדן מתייחס לטענות שנשמעו השבוע נגד "הבית היהודי", לפיהן המפלגה לא הולכת בדרכה של הציונות הדתית. "אמנם אנחנו מאה שנה אחרי, ודברים משתנים, אבל בכיוונים מסוימים זה בהחלט נכון שיש יציאה מהתבצרות של המגזר בתוך עצמו לכיוונים אחרים, וזה בהחלט ברוח הרב קוק".

הרב מדן קורא לכל אלה שביזו את אלי אוחנה לפייס אותו. "אני חש בצורה קשה שסיפור בר-קמצא לא מאחורינו, צריכים שתהיה התפייסות, יש לו הרבה מעלות, ואסור לנו להיות בסיפור של בר קמצא. צריכים לבוא ולדבר איתו, ליישב את ההדורים, ללחוץ ידיים ולתת לו את הכבוד הראוי ואני חושב שיש כבוד. בהחלט אפשר שבעתיד יהיה לו מקום".

כאן המקום להזכיר דברים שאמר מוקדם יותר היום שר הבינוי אורי אריאל, שתומך בצירוף עתידי של אוחנה. "מפלגה שנפתחת לציבורים רחבים זה דבר טוב וטוב שכך, טוב שהבית היהודי אכן נפתח", אמר אריאל לרדיו ''גלי ישראל.

"אבל גם זה, בוא נאמר, יש צורך בהדרגה. אי אפשר לקפוץ ארבע שלבים בסולם כי אז אתה נופל ושובר את הראש ולכן היה פה משהו קצת מהיר מידי", הוסיף שר הבינוי. "פגשתי אותו, הוא איש טוב אלי, ובעזרת ה' נראה (אותו – ב.ט) בבחירות הבאות".