כץ החליט: פרויקט הרכבת הקלה בת"א יימשך כסדרו

שר התחבורה הודיע לחשבת הכללית באוצר כי הוא שותף לדעה שיש לבדוק חלק מהסוגיות בצורה מחמירה, וכל מה שהיא תחליט מקובל עליו.

ניר הר זהב , י"ט בשבט תשע"ה

ישראל כץ
ישראל כץ
צילום: יוני קמפינסקי

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום (ראשון) לחשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבדי-בויאנג'ו והממונה על התקציבים, אמיר לוי, באופן חד משמעי, כי פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב יימשך כסדרו ולא תהיה שום הקפאה של המיזם.

בישיבה שהתקיימה בלשכתו, בהשתתפות נציגים של משרד התחבורה, משרד האוצר וחברת נ.ת.ע המופקדת על ביצוע הפרויקט, הודיע השר כץ לממונה על התקציבים, כי אמירותיו על הקפאת הפרויקט משוללות כל יסוד וחמורות וכי לא יאפשר שום עצירה של הפרויקט החשוב.

השר כץ ציין, כי הניסיון של הממונה על התקציבים לבטל מכרז שכבר הבשיל, עלולים להפוך את מדינת ישראל למדינת עולם שלישית ולפגוע קשות במוניטין שלה. "אנו נמצאים בנקודת זמן, שבה לא ניתן לעצור את הפרויקט. כל עצירה של המיזם ואף עיכוב קידום המכרזים יגרום לבזבוז יקר של כספי ציבור, ולפגיעה ביעדים הלאומיים העיקריים שקבעה הממשלה", הוסיף כץ.

שר התחבורה הודיע לחשבת הכללית במשרד האוצר, כי הוא שותף לדעה כי יש לבדוק חלק מהסוגיות, בצורה מחמירה ובכובד ראש וכי כל מה שתחליט מקובל עליו. עם זאת, יש להמשיך את ביצוע הפרויקט כפי שסוכם בכפוף לבדיקת החשבת הכללית.

החשבת הכללית הבהירה לשר כץ כי היא איננה ''מכשיר לשינוי מדיניות וגם לא ועדת חריגים'' ולכן היא לא מתכוונת לעצור את אישור התקציבים לביצוע תשתיות הרכבת הקלה.

מנכ"ל חברת נ.ת.ע, יהודה בראון, הודיע כי החברה תעמוד בכל לוחות הזמנים והיעדים, שנקבעו על ידי הגורמים המוסמכים והציג בפני המשתתפים בדיון את לוחות הזמנים המפורטים לביצוע הפרויקט ובכללם גם פירוט של כל המכרזים. בתום הדיון, הוחלט על דעת כולם כי הפרויקט יימשך כסדרו.