נתניהו: נחוש לנאום בקונגרס
באדיבות ערוץ 10

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (שני) כי הוא נחוש לנסוע לוושינגטון ולנאום בפני הקונגרס כדי למנוע הסכם רע בין איראן למעצמות.

בכנס השקת קמפיין הליכוד לעולים מרוסיה שהתקיים בגבעת שמואל אמר נתניהו כי "החובה הראשונה שלי כראש הממשלה היא לדאוג לביטחון בשעה שישנם כאלו שעוסקים בפרוטוקול או בפוליטיקה".

"הולך ומתגבש במינכן הסכם רע עם איראן. לפי דיווחים ההסכם יאפשר להם לייצר עשרות פצצות גרעיניות", הוסיף נתניהו. ''כראש הממשלה חובתי לעשות הכול כדי למנוע הסכם מסוכן זה ולכן אני נחוש לנסוע לוושינגטון, להציג את עמדתי בפני הקונגרס".

ראש הממשלה התייחס למתיחות בין ירושלים לבית הלבן ואמר כי "מיום הקמת המדינה ועד היום היו חילוקי דעות מהותיים בין ישראל לארצות הברית והיחסים נשארו איתנים, כך יהיה גם הפעם. זה לא נושא פוליטי ולא מפלגתי".

בעוד נתניהו נאם בכנס הליכוד, נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר במסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה כי "גם את אנגלה מרקל לא הייתי מזמין לפני בחירות, והיא לא הייתה מבקשת".

אובמה הדגיש כי "חשוב שנשמור על הפרוטוקול, כי יחסי ארצות הברית-ישראל הם לא בין המפלגות. אלה יחסים בין ארצות הברית וישראל, מעבר לפלגנות הפוליטית. זה לא משנה את ההתחייבות שלנו לביטחון ישראל ואת הערכים המשותפים".