דרור פויר
דרור פוירצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) הגיש תביעה ע"ס מיליון ש''ח בגין לשון הרע נגד העיתונאי דרור פויר.

בנט נאם השבוע באוניברסיטת תל אביב, שם אמר כי ''אי אפשר כבר ללכת לטייל בדרום ולהשאיר אוטו ללא שמירה''.

פויר כתב בטוויטר כי ״בנט קרא לכל הערבים גנבים. ממש ככה״, ויו"ר הבית היהודי טען כי ''לא היה ולא נברא''. 

"השקרים נגמרו. לא תשתיקו אותנו. לא אתן שיהפכו את רוב העם שאנחנו מייצגים לגזענים", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. ''איננו שונאים ערבים. אנחנו בעד שלטון חוק בישראל. בכל ישראל. מי שהכי סובל מהיעדר אכיפה הם הערבים עצמם.

''זאת למדתי ביתר שאת ביממה האחרונה עם עשרות שיחות ומכתבי חיזוק מאזרחים ערבים. ביקורת כן. שקרים לא. כל אגורה שתתקבל מהתביעה תיתרם לשמירה על בטחונם של חקלאי ואזרחי ישראל. משהו חדש מתחיל", כך בנט.

נזכיר כי ביום ראשון דרש שר הכלכלה מפויר להתנצל על דבריו ולהוציא הודעת תיקון בתוך 24 שעות, ''או שתחטוף תביעת דיבה מהסרטים. אין לי בעיה לקבל ביקורת, חריפה ככל שתהיה. זו מהות הדמוקרטיה. ביקורת-כן. שקרים-לא. נגמרו הימים שאתם תשקרו ותטנפו על כל מי שימני בעמדותיו''.

פויר פרסם הבהרה בעמוד הפייסבוק שלו: "בנט לא אמר שכל הערבים גנבי רכבים. אני הבנתי ככה וצייצתי את זה בחשבון הטוויטר הפרטי שלי.

''בפוסט שלו טוען בנט שאני מטנף על כל מי שימני בדעותיו. כל מי שקורא את הטורים שלי בגלובס יודע שזה לא כך בכלל. אין לי שום דבר נגד ימנים. למעשה, רבים השמאלנים שטוענים שאני עצמי ימני. מצחיק קצת, אבל אפילו הגנתי על בנט בכנס השמאל לפני שנה או שנתיים. אבל שטויות; שמאלני, ימני, מה זה משנה: כולנו אחים''.

בנט באונ' ת''א, השבוע