אהוד מנור
אהוד מנורצילום: משה שי, פלאש 90

לרגל ציון שנת ה-50 להקמת אגודת ניצן ועשור למותו של אהוד מנור, הקליט דוד דאור יחד עם מקהלת ילדי מורן שיר שכתב מנור לפני 21 שנה. 

השיר יוצא לאור לקראת מבצע ההתרמה הארצי מחר של ארגוני החרשים בישראל, יחד עם אגודת ניצן הפועלת לקידום ילדים, מתבגרים ובוגרים לקויי למידה, הסתגלות ותפקוד. 

עפרה פוקס-מנור, אלמנתו של מנור ז"ל סיפרה כי "אהוד אהב ילדים וחש אמפטיה למתקשים. הוא כתב שיר שמיועד היה להעלות את המודעות בציבור לתופעת לקויות הלמידה והוקדש לאגודת ניצן. המסר בשיר הוא: ילדים הם כמו ניצני פרחים. אם משקים ומטפחים – הם גדלים לתפארת".

השיר 'ניצן' נכתב בשנת 1994, הולחן ובוצע במקור על ידי דוד דאור באירוע בבית נשיא המדינה דאז, עזר ויצמן ז"ל. השיר 'ניצן' מעולם לא הושמע בכלי התקשורת.

לדברי דוד דאור, "כשפנו אלי מניצן וביקשו להקליט את השיר שנכתב לפני 21 שנה ושרתי בשעתו בבית הנשיא, התרגשתי מאוד. אני מקווה שהשיר, שהקלטתי כעת, יפתח לבבות ויקדם את היחס לילדים עם ליקויי למידה".

ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית ניצן, הוסיפה כי "בדרכו הייחודית, הרגישה והפיוטית, רקם אהוד במילותיו את חזון האגודה. מילות השיר 'ראשית הפרח הבטחת הפרי', משקפות את רוח האגודה אז, וגם היום, ואת המטרה שלשמה הוקמה: לטפל בניצן ולטפח את הילדים על מנת להבטיח שיזכו להפריח את פירותיהם".

דוד דאור שר, יחד עם מקהלת ילדי מורן למען ילדי אגודת ניצן את השיר שכתב אהוד מנור.

ניצן אתה מחייך לעברי ניצן

אתה מחייך וליבי שוב ממריא

ניצן אתה תלמידי ומורי ניצן

אחוז ביד חברי

ראשית הפרח הבטחת הפרי

ניצן אתה מאחה את שברי ניצן

אני לעולם לא אפר את נדרי

ניצן אתה תלמידי ומורי ניצן

אחוז בידי חברי

ראשית הפרח הבטחת הפרי

עינך שרות את שירי

מוכן להקשיב לבוא לעזרי

ניצן ניצן

ניצן אתה מחייך לעברי

ניצן אתה מחייך וליבי שוב ממריא

ניצן אתה תלמידי ומורי ניצן

אחוז בידי חברי

ראשית הפרח הבטחת הפרי

מוכן להקשיב ולבוא לעזרי

ניצן ניצן

עינייך שרות את שירי

מוכן להקשיב ולבוא לעזרי

ניצן ניצן