בחודש שעבר הכריזה WhatsApp שיותר מ-700 מיליון משתמשים פעילים שולחים קרוב ל-30 מיליארד הודעות, באמצעות האפליקציה, מדי חודש.

זוהי ללא ספק כמות גדולה מאוד של הודעות שכוללות הרבה מאוד מידע אישי. למרות ש WhatsApp החלה להצפין את המידע שנשלח באמצעות האפליקציה, זה עדיין לא מבטיח שההודעות והקבצים שאתם שולחים או מקבלים לא יגיעו ליעד הלא נכון.

כדי להתמודד עם הסכנה, הכנו לכם מספר טיפים פשוטים שיעזרו לכם להמשיך ליהנות מ WhatsApp מבלי להתפשר על הפרטיות שלכם:

1. נעלו את האפליקציה באמצעות סיסמה

אחד האמצעים הטובים ביותר להגן על תכתובות ה WhatsApp שלכם הוא לנעול את האפליקציה באמצעות סיסמה או קוד אבטחה. למרות ש WhatsApp עצמה לא נותנת לכם את האופציה הזו, קיימות אפליקציות 'צד-שלישי' שיעזרו לכם במשימה.

למשל, האפליקציה Messenger and Chat Lock היא אפליקציה ידידותית ופשוטה שתאפשר לכם להגדיר קוד PIN של ארבע ספרות כדי לנעול אפליקציות נבחרות במכשיר, וכן תאפשר לכם לבחור אחרי כמה זמן ללא שימוש האפליקציה תינעל.

זה אולי נראה מסורבל ומעיק, אבל זה יכול למנוע מאחרים לחטט לכם בשיחות ה WhatsApp אם השארתם את המכשיר ללא השגחה או במקרה והמכשיר אבד או נגנב.

2. הסתירו את תמונות ה WhatsApp מהגלריה

מכירים את זה שאתם נותנים למישהו לראות תמונה בטלפון שלכם ואתם מפחדים שהוא יתחיל לדפדף בתמונות ולראות תמונות שלא רציתם שיראה? ובכן, יש לכך פתרון – אתם יכולים להסתיר את התמונות והסרטונים שנתקבלו ב WhatsApp מהגלריה הראשית של המכשיר כך שלא ניתן יהיה לראות אותם:

למשתמשי iPhone המשימה היא יחסית פשוטה: כנסו לתפריט ההגדרות של המכשיר, ואז ל'פרטיות', 'תמונות', והסירו את WhatsApp מרשימת האפליקציות שיכולות להציג תמונות בגלריה על ידי הסתה של הבורר שמאלה (צבע הרקע של הכפתור ישתנה ללבן).

הסתרת תיקיות מהגלריה במכשירי אנדרואיד יכולה להשתנות ממכשיר למכשיר וגרסת מערכת ההפעלה. בגרסאות החדשות יותר לחיצה ארוכה על תיקייה בגלריה תפתח לכם מספר אופציות שאחת מהן תהיה "הסתר". אך ניתן לבטל את ההסתרה הזו כמעט באותה קלות, כך שהיא לא תשרוד חטטן מנוסה.

אם אתם מרגישים הרפתקנים קצת יותר, תוכלו ללמוד טריק פשוט שימנע מהגלריה לסרוק תמונות בתיקיות מסוימות ועל הדרך לגרום לכם להיראות תותחים באנדרואיד לכל הסובבים: כדי למנוע מהגלריה במכשיר לסרוק תמונות מה WhatsApp תצטרכו ליצור קובץ חדש, בתוך תיקיית המדיה של WhatsApp ולקרוא לו ".nomedia" (שימו לב לנקודה בהתחלה). כדי לעשות זאת תצטרכו להתקין אפליקציית "סייר קבצים" כגון ES File Explorer.

לאחר שהתקנתם את סייר הקבצים פתחו אותו ומצאו את תיקיית WhatsApp. בתוכה תמצאו את תיקיות ה"תמונות" וה"ווידאו" של WhatsApp ובתוך כל אחת מהן צרו קובץ חדש בשם ".nomedia" – נכון, זה נשמע די מורכב, אבל בעצם זה די פשוט.

הערה חשובה: שימו לב שלאחר מכן אתם תמיד יכולים למחוק את קבצי ה- ".nomedia" שיצרתם ומעתה קבצים שאתם מקבלים ל WhatsApp שלכם יחזרו להופיע בגלריה, אך לא הקבצים שהיו שם לפני שעשיתם את השינוי, אותם תוכלו להמשיך למצוא בתיקיית ה WhatsApp באמצעות סייר הקבצים.

3. כבו את "נראה לאחרונה"

מטעמי פרטיות, ייתכן שלא תרצו שאחרים ידעו מתי הייתם מחוברים בפעם האחרונה לאפליקציה. כדי לכבות את "נראה לאחרונה" כנסו לתפריט ההגדרות ואז ל"חשבון", "פרטיות" "נראה לאחרונה" וסמנו את "אף אחד". רק שימו לב שאם אתם מכבים את "נראה לאחרונה" אצלכם, לא תוכלו לראות את "נראה לאחרונה" של אחרים, גם אם הם אפשרו את האופציה בפרופיל שלהם.

4. גם ב WhatsApp יש הונאות

הודעות מוזרות המכילות קישורים מפוקפקים עלולות להסתובב ב WhatsApp במטרה להדביק את המכשיר שלכם בכל מיני אפליקציות זדוניות. אז אף פעם אל תלחצו על קישורים באפליקציה אם אינכם יודעים בוודאות את מקור הקישור ולאן הוא מוביל.

שימו לב במיוחד לכל מיני הודעות מוזרות שכביכול מגיעות מ WhatsApp עצמה, שכן לעולם לא יצרו איתכם קשר מ WhatsApp באמצעות האפליקציה. בנוסף, WhatsApp לא שולחת דואר אלקטרוני בנושא הודעות טקסט, הודעות קוליות, תשלום, שינויים כלשהם באפליקציה, תמונות, סרטונים ועוד.

יוצא הדופן היחיד הוא מקרה בו אתם מיוזמתכם יצרתם קשר עם שירות התמיכה של WhatsApp. אבל אם מישהו יצר איתכם קשר בטענה שהוא נציג WhatsApp, והוא מבקש מכם ללחוץ על קישור כדי "להגן על החשבון שלכם" או בכל אמתלה אחרת – זו בוודאות הונאה ואין לסמוך עליו.

5. השביתו את WhatsApp אם איבדתם את המכשיר

אם המכשיר שלכם אבד או נגנב אתם צריכים להתקשר לספק הסלולר שלכם בהקדם האפשרי ולבקש מהם שינעלו את כרטיס ה SIM במכשיר. לאחר מכן, תוכלו להפעיל מחדש את החשבון שלכם על מכשיר עם SIM חדש – אבל עם אותו מספר טלפון. ניתן להשתמש באפליקציה עם מספר טלפון אחד בלבד, כך שאתחול האפליקציה עם SIM חדש בעל מספר זהה מבטיחה שאף אחד אחר לא יכול להשתלט על חשבון ה WhatsApp שלכם.

6. אל תשתפו מידע אישי

אמנם אחרון, אבל לא פחות חשוב – תקשורת ב WhatsApp אינה שונה בהרבה מכל צורות התקשרת האחרות ברשת והיא עלולה, בצורה כזו או אחרת, להגיע לאדם הלא נכון. לכן יש להימנע ככל שניתן ממשלוח של מידע אישי באמצעות האפליקציה, ובמיוחד פרטים סודיים כמו סיסמאות, מספר אשראי, פרטי חשבון בנק, או כל מידע מזהה או סודי אחר.