מה הם מסתירים? מפלגת העבודה חוגגת
מה הם מסתירים? מפלגת העבודה חוגגתצילום: תומר נויברג. פלאש 90

 

הפרופ' יוסי יונה, ממועמדי מפלגת העבודה, עמל לא מעט כדי להתנער מאמירות שיוחסו לו בעבר בזכות הסרבנות והמשוות בין יום השואה ו'יום הנכבה' הפלשתיני, אך עיון באתר תנועת השמאל הקיצוני 'בצלם' מלמד כי יונה הינו חבר המועצה הציבורית של 'בצלם', לצד אישים כמו א"ב יהושע, חווה אלברשטיין, גילה אלמגור, עו"ד אבו חוסיין ואחרים.

בראיון לערוץ 7 מתייחס חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) למעורבותו זו של יונה בתנועת 'בצלם' וקובע כי מדובר במעשה חוקי כשר ולגיטימי אך "צריך להגיד את האמת – מפלגת העבודה הופכת סניף של מרצ. שלא יסתתרו תחת דגלים וססמאות של מחנה ציוני כשברשימה יושב אדם בעל עמדות פוסט ציוניות".

לדברים אלה מוסיף דנון ומציין כי פרופ' יונה אינו היחיד המציג עמדות שכאלה. ברשימה זו הוא כולל גם את וזהיר והלול, מירב מיכאלי ואחרים שלדבריו מוסתרים ומוחבאים בקמפיין הבחירות של מפלגת העבודה. "אלו הפנים החדשות של מפלגת העבודה. זה לא מחנה ציוני אלא מחנה פוסט ציוני".

דנון מציין בדבריו כי אמנם הציבור אינו רואה את התמונות בכל העת לנוכח ההסתרה של העבודה את רשימת חבריה אך "הציבור מבין זאת". עוד הוא מוסיף וקובע כי "גם לבני והרצוג העמדות האמיתיות שלהם לא רחוקות מכך". הוכחה לדבריו אלה הוא מוצא בעמדות הסותרות שהציגו לבני והרצוג בפרשת חנין זועבי שמחר תידון בעניינה העתירה שהגיש דנון עצמו לועדת הבחירות.

בדבריו מזכיר דנון כי בתחילה אמרו ראשי העבודה כי יצטרפו לפסילת זועבי, אך לאחר מכן התחרטו. "כל דקה הם משנים את עמדתם. אני משער שבדקה האחרונה הם יברחו מהצבעה. אלו הפנים האמיתיות של העבודה".

בהתייחסות לעימות בין הרצוג לראשי המגזר הערבי במפלגת העבודה, עימות בו נדרש הרצוג לשנות את שם המפלגה 'המחנה הציוני' מאחר והם, ערביי המפלגה, אינם יכולים להזדהות עימו, אומר דנון כי אכן קיימת בעיה להרצוג המבקש להסתיר את האמת האידיאולוגית החדשה של מפלגתו.

"השם הזה המחנה הציוני' אינו אומר את האמת. בהלול אומר את האמת והציבור לא מטומטם הוא רואה את פניה האמיתיות של מפלגת העבודה. הם לא צריכים להתבייש שהם הפכו לשמאל קיצוני אלא להתמודד מול מרצ ולא להסתיר את הדי אנ איי האמיתי שלהם".

בעקבות הדברים הללו נשאל דנון אודות ההבדל המשמעותי בין מחנה השמאל שבו מרצ אינה תוקפת את העבודה והעבודה אינה תוקפת את מרצ ושאר מפלגות השמאל בעוד בימין המפלגות מכות אחת את רעותה ומבקרות זו את זו. דנון אומר כי "בפועל בתוך הגושים יש תמיד מתח פנימי. אולי בשמאל עושים זאת בדרכים אחרות ואצלנו בימין יותר ישירים ואמיתיים, אבל בהחלט יש מתח פנימי. אנחנו בליכוד רוצים להיות הגדולים יותר שלא נתעורר בבוקר ונגלה שבוז'י ולבני מקימים מפלגה. אותי הנושא הזה מאוד מטריד".

באשר לדיון הצפוי מחר בועדת הבחירות אודות פסילתה של חברת הכנסת חנין זועבי מהתמודדות בבחירות, מביע דנון תקווה שדבריה של השופטת נאור כמו גם דבריהם של השופטים רובינשטיין, מלצר וחיות שאמרו אמירות ברורות בנוגע להתבטאויותיה של זועבי ישפיעו על הועדה ויובילו לפסילתה.

"מקומה לא בכנסת ישראל. הסעיף מנוסח בדיוק כדי שזועבי לא תהיה בכנסת. היא חצתה את הקווים. אם נאפשר לה להתמודד זה יהיה אור ירוק לגל נוסף של מסיתים שיפעלו נגד המדינה ונגד צה"ל".

ממטה "המחנה הציוני" נמסר בתגובה: ''סגן שר הביטחון הגרוע אי פעם ממשיך להוכיח שאין לו שום דבר חשוב להגיד מלבד הסתה וקשקושים. יהיה לו מספיק זמן ללמוד איך להתנהג בצורה מכובדת כשיבלה 4 שנים על ספסלי האופוזיציה''.