נתניהו בישבת ממשלה בקריה
נתניהו בישבת ממשלה בקריהחיים צח / לע"מ

פסילת שניים משופטי ועדת פרס ישראל לספרות ולשירה, פרופ' אריאל הירשפלד ופרופ' אבנר הולצמן, על ידי משרד רה"מ, עוררה תגובות רבות בעולם הספרות.

גורם בסביבתו של נתניהו הסביר כי הירשפלד חתום על שתי עצומות, האחת סירוב שירות בשטחי יהודה ושומרון והשנייה אי הכרה באוניברסיטת אריאל והתנגדותו העיקשת להקמתה.

לערוץ 7 נודע כי כאשר הביאו הגורמים המעורבים בפרס ישראל לראש הממשלה, שמשמש בימים אלה גם כשר החינוך, את הניירת לחתימה לא העלו בדעתם שנתניהו יחל "לבצע תחקיר" על השופטים המוצעים לשבת בוועדת פרס ישראל.

"נתניהו לא חותמת גומי של השמאל הישראלי", הסביר גורם בסביבת נתניהו, "השמאל הישראלי המעורב בפרס ישראל חשב לתומו שנתניהו יאשר את המינויים מבלי לחוות דעה או לבדוק את המועמדים. נתניהו לא רצה שמי שישב בוועדה יהיה שופט אשר תומך בסרבנות. מה קשה להבין?".

אתמול הודיעו הסופרים חיים באר ויצחק בן־נר , שהיו מועמדים לקבל את פרס ישראל בספרות, על הסרת מועמדותם , ובמקביל הודיעה השחקנית יונה אליאן על התפטרותה מתפקיד של שופטת בוועדת פרס ישראל לקולנוע.

"אני לא רוצה חלק בפיאסקו האומלל הזה", הסבירה אליאן. "פרסי ישראל חשובים מכדי להיות מעורבים בשערורייה כזאת. מינויים שמוכתבים מראש ופיטורים שנעשים בצורה כזאת נוגדים את רוח האמנות שאני מכירה".