ח''כ מירי רגב
ח''כ מירי רגבצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חברי הכנסת מהימין מתגייסים להגנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות המתקפות עליו משמאל המפה הפוליטית על סירובו לחתום על חלק מכתבי המינוי של שופטי פרס ישראל בתחום הספרות העברית.

ח"כ מירי רגב אמרה הבוקר (חמישי), כי "הגיע הזמן להפסיק את ההגמוניה הכוחנית של אנשי השמאל והשמאל הרדיקלי בממסד התרבותי של ישראל. וועדת הפרס התנהלה בשיטת 'חבר מביא חבר' ויצרה קליקה שקשה לחדור".

רגב מזכירה, כי דו"ח מבקר המדינה מ-2010 קבע כי על אף ש – "יוקרתו של פרס ישראל מחייבת שתהליך בחירת הזוכים יהיה הוגן, שוויוני, נטול כל עניין אישי ויעורר כבוד כלפי הזוכים" – בכל זאת הוא מצא בו ניגודי עניינים וליקויים בהליך בחירת חתני הפרס.

לדבריה, "המבקר קבע כי הליך הבחירה אינו שקוף ומתנהל במסתרים, והוא מוביל לכך שאין הלימה בין התפלגות האוכלוסייה לבין מקבלי הפרס במשך השנים".

"מתוך כ-620 זוכים יחידים בפרס רק כ-90 הן נשים, ורק חמישה אינם יהודים. באופן כללי, הסערה הנוכחית אינה במקום: לא נפסלו שופטים מכהנים, אלא רק הוחלט שלא למנותם", ציינה רגב.

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ זאב אלקין, אמר כי "אני מחזק את ידי רה"מ וקורא לו לא לוותר למרות ההתקפות שלוחות הרסן של השמאל. אין שום סיבה שבעולם שאנשים, שקוראים לסרבנות ופועלים כנגד מדינת ישראל, יהיו הישגיהם האומנותיים ככל שיהיו, ייצגו את הציבור הישראלי בוועדות פרס ישראל".

לדבריו, הגיע הזמן שפרס מכובד זה יפסיק להתנהל בשיטה של 'חבר מביא חבר' ויופקע משליטה טוטלית של שמאל רדיקלי קיצוני".

יו"ר "יחד" ח"כ אלי ישי בירך על התפטרותם של החברים האחרים בועדת פרס ישראל. "ועדה שאחד מחבריה גזען המצהיר בגלוי כי 'אין יוצר מזרחי שיכול להיות ברשימת המשוררים הטובים בישראל' ושחלק עיקרי מחבריה קוראים לחיילי צה"ל לסרב פקודה ולחרם על מוסדות אקדמאיים ישראלים, טוב שעוברת מהעולם ויפה שעה אחת קודם".