שומרון בצרפת

חודשיים לאחר ההצבעה בפרלמנט הצרפתי בעד הכרה במדינה פלסטינית, השומרון החליט להיכנס לזירה הסברתית קשה ועוינת ולחבר את נציגי הציבור בצרפת לשומרון.

משלחת של נציגי השומרון בראשות מ"מ ראש המועצה יוסי דגן ערכה סדרת פגישות בפריז בקרב חברי פרלמנט צרפתיים. המטרה: להקים שדולה למען מדינת ישראל וההתיישבות.

חבר הפרלמנט היהודי מאיר חביב הביע נכונות לסייע ואמר "אני שמח מאד לארח את נציגי השומרון. המטרה שלנו היא להראות לעולם בכלל ולצרפת בפרט, כי האפשרות היחידה לדו קיום אמיתי, היא בשומרון. אתם הדוגמא לדו-קיום בין ישראלים לפלסטינים. כיוון שאנשים כאן לא מבינים את המצב בישראל אנחנו נעשה מאמץ להביא לשומרון חברי פרלמנט צרפתיים על מנת להראות להם את המציאות".

במסגרת המהלך, המועצה הינה בקשר עם כ-10 חברי פרלמנט צרפתיים אשר הביעו התעניינות בנושא.

ראש עיריית סרסל וחבר פרלמנט צרפתי מטעם המפלגה הסוציאליסטית, פרנסואה פופוני, נפגש בסוף השבוע עם חברי המשלחת וסיפר כי היום בצרפת אין כמעט מי שמייצג את האינטרס של מדינת ישראל ופועל בקרב חברי פרלמנט ומובילי דעת קהל וניתן היה לראות זאת בהצבעה למען הקמת מדינה פלסטינית לפני חודשים בודדים.

"יש חשיבות רבה להרים מערך הסברתי אשר ייתן תשובות אמיתיות למחסור בשטח", אמר פופוני והוסיף, "אנחנו נעבוד יחד כדי לעזור לישראל כחברים של ישראל עלינו לקדם יחד דברים. אני אשמח לארח אתכם שוב בקרוב מאוד בפריז כדי לארגן הרצאות ומפגשים בנושא".

עוד ציין חבר הפרלמנט פופוני כי בכל השנים האלו, גורמים פלסטינים עושים עבודת לובי רצינית ולכן יש צורך בתושבה ישראלית הולמת. בעקבות הביקור, הוחלט כי בעוד כחודש תצא משלחת ראשונה מהשומרון לפרלמנט בצרפת לצורך מרטון פגישות בקרב חברי פרלמנט נוספים וכנס תמיכה במדינת ישראל ובהתיישבות.

בשומרון מדגישים כי בעקבות המפגשים והגעתם של חברי הפרלמנט לשטח, ניתן יהיה להקים שדולה רחבה שתכלול לא רק ידידים של ישראל אלא גם חברי פרלמנט מהשמאל ומפלגות המרכז, כבר בחצי שנה הקרובה.

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה הסביר כי "לצערנו מדינת ישראל מזניחה מזה שנים את חזית ההסברה ומפקירה את השטח לאויבנו. התוצאה - חד צדדיות של אירופה נגדנו בכל הפורומים האפשריים ולכן לא נותר לנו ברירה אלא להיאבק בכל במה ובקרב בתי הנבחרים באירופה ובעולם על מנת לאזן את ההסברה ולהציג את עמדת ההתיישבות ביהודה ושומרון".

יוסי דגן ציין כי "היעדר ההסברה השיטתית שמדינת ישראל סובלת ממנה בכל אירופה, בולט עוד יותר בצרפת ולכן אין פלא שצרפת כמדינה משפיעה מאד ביבשת מתמקמת כראש חץ נגד מדינת ישראל. חלק מחברי הפרלמנט אף הבהירו לנו זאת בשיחות סגורות.

בפגישות הראשוניות נוכחנו שוב כי המפגש הבלתי אמצעי עם נציגי השומרון, העמדת המציאות האמיתית כפי שהיא מול עיניהם וההדגשה על זכותנו על ארץ ישראל עושות את שלהן. כשאנו מסבירים בגאווה שזו מולדתנו- אנשים משתכנעים. כמובן, אך זו בדיוק העבודה. המועצה האזורית שומרון תמשיך, לצד הבנייה, החינוך והעבודה המוניציפאלית לפעול באופן אקטיבי להסברה ליצירת חיבורים ולעצירת איומי החרם והדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל".

במסגרת "משרד החוץ" של השומרון – המועצה האזורית שומרון אירחה ב- 3 השנים האחרונות כ-100 חברי פרלמנט, 150 עיתונאים זרים לסיורים בשומרון וגיבשה עשרות חברי פרלמנט תומכים בפרלמנט האירופי, הקונגרס האמריקני, איטליה, שבדיה ועוד.