ישראל כץ
ישראל כץצילום: יוני קמפינסקי

החל מיום ראשון הקרוב יוכלו תושבי נתיבות והסביבה לעלות על הרכבת ולהגיע לתל אביב בתוך כ-60 דקות בלבד, כך הודיע היום (חמישי) שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

זמן הנסיעה מנתיבות לאשקלון, יעמוד על 22 דקות בלבד ואילו זמן הנסיעה מנתיבות לראשון לציון-מערב יעמוד על 55 דקות בלבד. בקו, יופעלו קרונות מודרניים וחדישים בתדירות של שתי רכבות בשעה, בשעות השיא.

על פי הסדר ביניים שהושג בין משרד התחבורה למשרד האוצר, ניתן יהיה לנסוע בחינם ברכבת, מנתיבות לכל מקום בארץ, במשך שלושה חודשים, זאת, כדי לעודד את תושבי נתיבות והסביבה להשתמש בשירותי הרכבת, ולסגל לעצמם הרגלי נסיעה ברכבת, כפי שהיה גם בשדרות, ברכבת הקלה בירושלים ובמטרונית בחיפה.

תעריפי הנסיעה הסופיים ברכבת יקבעו לאחר הבחירות.

שר התחבורה אמר, כי "קו הרכבת החדש מביא עימו בשורה אמיתית לתושבי העיירות בדרום וצפוי למשוך לאזור גם יזמים שיביאו לתנופת פיתוח של תשתיות ובנייה. מדובר בקו שיקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה, בין הפריפריה למרכז, ויאפשר לאזרחים רבים יותר, חופש רב בבחירת מקומות התעסוקה והמגורים שלהם", הוסיף כץ.

נסיעת חינם מתחנת נתיבות תוענק לכל מי שינפיק כרטיס נסיעה בתחנת נתיבות ויעשה שימוש בכרטיס מהתחנה. בעת נסיעה לתחנת נתיבות משאר תחנות הרכבת בארץ ישלם הנוסע מחיר מלא, כך שלמעשה, יהנה כל נוסע היוצא וחוזר לתחנת נתיבות, להנחה של 50% ממחיר הנסיעה.

השר כץ הדגיש, כי חיבור נתיבות לרשת המסילות הארצית, מבוצע במסגרת הקמת קו הרכבת אשקלון-באר שבע, שצפוי לחבר גם את אופקים לרשת המסילות הארצית, בסוף השנה. עלות הפרויקט נאמדת בכשני מיליארד שקלים.

לפני כשנה, נחנכה במסגרת הפרויקט תחנת הרכבת בשדרות, שהפכה להצלחה בקרב תושבי האזור. במסגרת הפרויקט, הוקמה מסילה באורך של כ-60 קילומטרים, בין אשקלון לבאר-שבע. העבודות כוללות הקמת 15 גשרי רכבת, 3 גשרי כביש, 4 הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים ו-48 מעברי מים.

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר אמר כי רכבת ישראל נמצאת בשנים האחרונות בתנופת פיתוח ומחברת יותר ויותר ישובים וקהילות לרשת המסילות הארצית. "פיתוח הרכבת ימשך גם בשנים הקרובות ועד לסוף העשור צפויה חברת הרכבת להכפיל את מספר לקוחותיה ואת מספר הרכבות המופעלות.

"הפעלת תחנת נתיבות מביאה עימה צמיחה ושגשוג לעיר, עם הגעתם של יזמים רבים ואוכלוסייה חדשה", הוסיף צפריר.