מרתון ירושלים. בקרוב ההזנקה.
מרתון ירושלים. בקרוב ההזנקה.פלאש 90

בעוד חודש, אירוע הספורט הגדול של ירושלים עומד לצאת לדרך בפעם החמישית ברציפות - מרתון ווינר ירושלים. מרתון ווינר ירושלים קיבע את מעמדו כאירוע הספורט הבינלאומי הגדול המשמעותי ביותר שנערך בישראל, עם מספר הולך וגדל של רצים, מהארץ ומחו"ל מדי שנה.

בנוסף למספר הנרשמים הגדול, כ-1,500 במספר, שיגיעו מרחבי העולם בכדי להשתתף במירוץ הבינלאומי והמרהיב, השנה נשבר שיא של מספר נרשמים גבוה מאוד לחודש ינואר. כ-1,000 רצים הבטיחו את מקומם חודש לפני המירוץ, זאת לעומת 800 נרשמים בחודש ינואר אשתקד. מארגני התחרות אומרים כי עלייה זו במספר הנרשמים, הודות לקמפיין הבינלאומי בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, משרד התיירות והמשרד לירושלים והתפוצות. 

מה מושך כל כך הרבה אנשים במירוץ ירושלים ובמה ייחודו? ראשית כל ומעל הכל היא קדושתה של הבירה ומיקומה הייחודי. בנוסף לכך, המסלול המאתגר והנופים עוצרי הנשימה לאורך המסלול, הם אלו שמושכים אל המירוץ המסורתי המוני רצים מכל קצוות העולם וממגוון מדינות.

מרתון ירושלים הוא ייחודי ביופיו ומאתגר בעליות והירידות המאפיינות אותו. לאורך המרוץ יחלפו הרצים על פני אתריה ההיסטוריים המרהיבים והחשובים של ירושלים, ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, המושבה הגרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.

ביחד עם אלפי הישראלים שישתתפו במרתון, ירוצו רצים מכל רחבי אירופה, אמריקה הצפונית והדרומית, אפריקה והמזרח הרחוק. כמו בשנים עברו, גם השנה קבוצות הרצים הגדולות ביותר יגיעו מארה"ב, אנגליה, גרמניה, צרפת, הונגריה ואיטליה. כמו כן, השנה לראשונה יגיעו רצים ממדינת הוותיקן, טג'יקיסטן, זימבבואה, איסלנד ועוד. כ-50 צוותי עיתונות וטלוויזיה מרחבי העולם יגיעו לסקר את המרתון המרתק ובעיריית ירושלים פועלים רבות בכדי לקדם חבילות תיור מיוחדות למרתון שיכללו הטבות והנחות במלונות, מסעדות, באתרי התיירות והתרבות בעיר.

אם תרצו, גולת הכותרת של המירוץ הייחודי, הוא בעיקר בחסד. כ-5,000 רצים ישתתפו השנה במרוץ הקהילות וצפויים לגייס למעלה מ- 4 מיליון ₪ למען מטרות חברתיות שונות.

מירוץ הקהילות הינו מירוץ שמעורר מודעות חברתית על ידי מפגש ספורטיבי בין משפחות, ילדים ומבוגרים לבין חברי עשרות העמותות החברתיות השותפות למרתון וביניהן האגודה למלחמה בסרטן, עלה, בית הגלגלים, שלווה, ידיד ופעמונים. מספר שיא זה של רצים למען הקהילה העניק למרתון ווינר ירושלים את תואר המירוץ החברתי הגדול בישראל. המרוץ נועד לאפשר לכל המעוניין לקחת חלק באירועי המרתון ולהביע תמיכה וסולידריות בעמותות, חלקם בעלי מוגבלויות, אשר תוך הפגנת אומץ מעוררת השראה ירוצו במירוץ זה לצד זה למען המטרה הנעלה.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר כי "ההיענות הגדולה של רצים מרחבי העולם להגיע למרתון ירושלים הבינלאומי, מעידה על כך שמרתון ירושלים הפך בחמש שנות קיומו למסורת לא רק בקרב רצים בישראל אלא לאירוע מרכזי בלוח השנה של רצים ברחבי העולם".

על ההיענות הגדולה למירוץ הקהילות אמר ברקת כי "ההיענות זו מעידה כאלף מונים על החוויה הייחודית ואווירת החג ביום המרתון ועל כוחה של ריצה לחבר בין אנשים ולקדם שינוי חברתי. אני מזמין את כל האנשים, בארץ ובעולם, לבוא למרתון ירושלים 2015 וליהנות מחוויה ספורטיבית-תרבותית בלתי נשכחת לאורך נופיה ואתריה המרהיבים של ירושלים".

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי 2015 יתקיים זו השנה החמישית בעוד כחודש בדיוק, יום שישי ה-13 במרץ 2015. האירוע יחולק לשישה מקצים: מרוץ מרתון מלא (42.195 ק"מ), מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ עממי למרחק של 5 ק"מ, מרוץ הקהילות למרחק של 800 מטר ומקצה אופני יד של כ-16 ק"מ.