מרכז מורשת בגין
מרכז מורשת בגיןחזקי עזרא

הרצל מקוב, יו"ר מרכז מורשת מנחם בגין, לא מתכוון לבטל את השתתפותו בוועידת ישראל לדמוקרטיה כפי שעשו פוליטיקאים מהליכוד והבית היהודי, עקב מעורבותה של הקרן החדשה במימון האירוע.

לדבריו דווקא בימים אלה חשוב שישמע גם קול הימין, "אני חושב שחשוב שקולו של המחנה הלאומי ישמע ברמה. אף אחד לא יכול להטיף לנו על דמוקרטיה וליברליות, ולכן אנחנו משתתפים בפאנל שעוסק בימין. אני שמח שהם חושבים שצריך לשמוע את קולנו, היו ימים שגופים בשמאל הישראלי לא הזמינו אף אחד מהימין לכנסים, לא מזמן היה כנס במשכנות שאננים על ההתנתקות, כל הדוברים שם היו אנשי שמאל בלבד".

מקוב סבור שלמרות המעורבות של הקרן החדשה בכנס אין לפסול את ההשתתפות בו, "אני מאוד לא אוהב את מה שהקרן החדשה עושה בישראל וצריך לפעול בכלים חוקיים נגד חלק מהפעילות, אבל אני לא בגישה של חרמות. זה פוגע במחרים, כי קולנו כן צריך להישמע".

עוד מציין מקוב כי בניגוד לפרסומים שונים מרכז מורשת מנחם בגין מעולם לא נתן חסות לאירוע, "אנחנו מעורבים בפאנל אחד בלבד, פנו אלינו בתחילת התהליך שנהיה נותני חסות לכל האירוע, חשבנו שזה לא תפקידנו ואישרנו אך ורק את השתתפותנו במושב הספציפי שעוסק בימין. משום מה במודעה של עיתון הארץ הייתה אי הבנה ושמו את הלוגו שלנו על המודעה, זאת לא הייתה כוונתנו, ולאחר שהמודעה תוקנה אנחנו מרוצים".