מייק האקבי בראיון לערוץ 7
מייק האקבי בראיון לערוץ 7צילום: יוני קמפינסקי

מייק האקבי, אשר התמודד בעבר ושוקל להתמודד פעם נוספת על מועמדות לנשיאות ארה"ב, הביע הבוקר (ראשון) תמיכה בנאומו המתוכנן של ראש הממשלה, בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני.

בשיחה עם כתבים במלון ענבל בירושלים אמר האקבי, "ראש ממשלת ישראל בוודאי חייב לנאום בקונגרס. זו זכות של כל אמריקאי לשמוע על הסכנה מפני איראן. המסר שלו חשוב - אני קורא לו להגיע".

האקבי התייחס גם לפרסומים לפיהם ארגונים מחו"ל ובמיוחד מארה"ב מנסים להשפיע על הבחירות בישראל "אנשים שמנסים להשפיע מבחוץ על הבחירות בישראל צריכים ללכת לכלא".

נציין, כי לפני חודש הודיע האקבי על התפטרותו מרשת FOX ועל כוונתו להתמודד על תפקיד נשיא ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית. האקבי ניסה בעבר לזכות במועמדות המפלגה לנשיאות בעבר, אך הפסיד לסנאטור ג'ון מקיין. האקבי נוקט עמדות שמרניות מובהקות: הוא מתנגד להפלות מלאכותיות ותומך בתיקון לחוקה שיאסור אותן. כמו כן הוא מתנגד לכל צורה של הכרה בזוגיות חד מינית.

האקבי הוא תומך נלהב של מדינת ישראל, והוא ביקר בה פעמים רבות. לפני מספר חודשים ליווה אותו צוות ערוץ 7 בביקור במישור אדומים, בשומרון, בירושלים ובקיסריה. הוא הביע התנגדות לנסיגה ישראלית מיהודה והשומרון ומרמת הגולן, ותמיכה בהמשך מפעל ההתנחלות. וכמו כן, בעת ביקורו בישראל ביקר באוניברסיטת אריאל בשומרון והביע את תמיכתו במוסד.

בביקורו האחרון ביקר האקבי את משפחת פרנקל בנוף איילון שבנה נפתלי נחטף ונרצח על ידי מחבלים בגוש עציון. הוא פועל כל העת נגד החרמות על מוצרי ההתנחלויות מצד ארגוני BDS (חרם, סנקציות והפסקת השקעות). בין היתר ביקר גם במפעל "סודה-סטרים" שבמישור אדומים שגם עליו איימו ארגוני שמאל ופלסטינים.