חברי הקונגרס בגוש עציון
חברי הקונגרס בגוש עציוןצילום: גרשון אלינסון

שבוע לפני נאומו המתוכנן של נתניהו בקונגרס האמריקאי, ושבועיים וחצי לפני ביקורו הצפוי של נתניהו בגוש -עציון, הגיעו היום חברי הקונגרס רוברט פיטנגר Robert Pittenger  וחבר הקונגרס דניס רוס Dennis Ross  לסיור מיוחד בגוש עציון.

חברי הקונגרס המשתייכים למפלגה הרפובליקנית נפגשו עם דוידי פרל, ראש המועצה האזורית, גוש עציון ללמוד על המאפיינים הייחודים של ההתיישבות בגוש שיכולה להוות מודל של דו קיום וחיי שיתוף.

דוידי פרל סיפר כי גוש עציון מושך באופן מיוחד את חברי הקונגרס, בשל האופי הייחודי המשלב מסורת ארוכה עם ציונות עכשוויות ומתקדמת.

חברי הקונגרס נשאלו על ידי משה סוויל, סגן ראש המועצה מה לדעתם החשיבות בנאומו של נתניהו בקונגרס,  ואמרו כי  "בנושא הגרעין האירני לא ניתן לסמוך על אובמה. הראשון שהעלה את נושא הגרעין לדיון הבינלאומי הוא נתניהו ולכן חיוני שהוא יגיע ויציב את הדרך להתמודדות עם הגרעין האיראני , המהווה איום לא רק על ישראל אלא גם על ארצות הברית".

חברי הקונגרס שממשיכים מגוש עציון למפגש עם נתניהו, נשאלו מדוע כל כך חשוב להם להיפגש עם נתניהו ואמרו שהם באים לראות מהי מנהיגות אמיתית. הם הוסיפו והסבירו שהיום לא רק ישראל צריכה את ארצות-הברית גם אנחנו צריכים לבוא וללמוד על מנהיגות על הובלה, ועל התמודדות עם הטרור. הדרך שישראל מתמודדת עם האתגרים היא דוגמה שבארצות הברית צריך ללמוד.

את ביקור חברי הקונגרס יזמו רותי ליברמן ואלי פיבש ממועצת יש"ע שמלווים את חברי הקונגרס לכל אורך ביקורם בארץ.