קורא לעולם. עוז
קורא לעולם. עוזצילום: יוסי זמיר. פלאש 90

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, מתח היום (שני) ביקורת נוקבת על שני אנשי רוח, הסופר עמוס עוז והאפיפיור פרנציסוקס, שהתבטאו לאחרונה בנושא הכאת ילדים.

את הדברים אמר ד"ר קדמן בכנס באר שבע לשלום הילד שמתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במעמד מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף חיים שפירא.

קדמן אמר: "סופר נחשב, ובוודאי מי שרואה עצמו הומניסט ואיש רוח, צריך להיות זהיר בדבריו, אפילו בזמן מערכת בחירות. אלימות כלפי ילדים, ובוודאי כשמדובר בבעיטה בראשו של ילד בן 3 ראויה לגינוי, גם אם נאמרה בבדיחות הדעת ובסוג מסוים של הומור".

אלימות כלפי ילדים, אמר ד"ר קדמן, גם אם הפוגע הוא ילד- נער בעצמו, איננה עניין להומור או התבדחות, בין אם אירעה במציאות או רק בדמיונו של המספר. ד"ר קדמן התייחסו לדיווחים בתקשורת לפיהם עמוס עוז העיד על הבעיטות שנהג לבעוט בקטנותו במי שהיה שכנו בעבר וכיום הוא ראש הממשלה, בנימים נתניהו.

ד"ר קדמן הוסיף ואמר כי אנחנו מצפים שאדם שאנשים כמהים לכל מוצא פיו, האפיפיור פרנציסקוס ואנשים בדרגים גבוהים דומים, יזהרו יותר בדבריהם. בכך התייחס קדמן להתבטאות קשה בה אמר האפיפיור שזה בסדר גמור לתת מכות כעונש לילד.