זוכרים ומתפללים
זוכרים ומתפלליםצילום: מועצת שומרון

בקבר יוסף התקיימה הלילה (שלישי) עצרת תפילה המונית לזכרו של השר אורי אורבך ז"ל. למקום הגיעו במהלך הלילה עשרות אוטובוסים עם אלפי מתפללים אשר פקדו את הקבר של הצדיק לאורך כל שעות הלילה.

מוקדם יותר אמש התקיים כנס תפילה ייחודי לזכרו של אורבך ז"ל בישוב אלון מורה ביוזמת פורום הבית היהודי בשומרון.

לכנס הגיעו כ- 200 חברי מרכז ופעילי שטח וכן תושבי אלון מורה אשר שמעו שיעורי תורה מפי רב השומרון הרב אליקים לבנון, רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, הרב אלישע וישלצקי, רב הישוב יקיר הרב אהרון כהן וכן ראש ישיבת איתמר הרב אביחי רונצקי.

את הכנס יזם יו"ר הבית היהודי בשומרון, דוידי בן ציון, שסיפר על ייחודיותו של אורי אורבך ז"ל ועל כך שערב לפני שאושפז, ישב אורי לשיחה ארוכה בת יותר משעה באלון מורה והסביר לשומעיו בצורה ברורה והגיונית מדוע דווקא הוא הנאמן הגדול ביותר לערכי התורה ולדרך הציונות הדתית בנושאי דת ומדינה.

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, אמר באירוע: "אנחנו רואים פה את המוני בית ישראל מגיעים לקבר יוסף. יוסף הצדיק הוא הגוף המאחד את כל עם ישראל סביבו ובזכותו כל הגויים הכירו במעלתם של עם ישראל. הכניסה הזו תוכננה במטרה להתפלל לרפואתו של השר אורי אורבך ז"ל. לצערנו לא זכינו ולכן אנו מתפללים לעילוי נשמתו של השר. אורי באמת אהב את ההתיישבות, הוא היה פה בקבר יוסף ומאד השתדל לסייע לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

עוד הוסיף מסיקה: "אני מקווה שסוף סוף ממשלת ישראל תיקח את השלטון פה כי לפי כל הסכמי אוסלו האומללים המקום נמצא בריבונות מלאה של ישראל. לא יתכן שנותנים למחבלים לשלוט על מקום כל כך קדוש. ממשלת ישראל צריכה לקחת את המושכות לידיים, להחזיר את הריבונות למקום, להחזיר את הישיבה לפה, כך שכל יהודי יוכל להגיע למקום 24 שעות ביממה".

ממלא מקום ראש המועצה, יוסי דגן, אמר: "אנחנו לא חשבנו שהערב הזה יהפוך לסיטואציה עצובה ולא פשוטה כל כך. הערב תוכנן להיות ערב של תפילה של חברי כנסת וחברים של השר אורי אורבך לרפואתו אך לצערנו היום, קיבלנו את הבשורה המרה כי ידיד השומרון, שותף ההתיישבות נפטר. גם לפני שנה כשהיה פה כשר הגמלאים בסיור מקצועי, חלק גדול מהזמן שלו עם גרשון מסיקה ואיתי היה על חשיבה וטיפים ממנו איך לעשות את ההסברה בצורה טובה יותר, איך להביא את עם ישראל לשומרון יותר. כמובן גם בפיתוח של פרויקטים בקרב אזרחים ותיקים בשומרון.

ח"כ מוטי יוגב שכאמור נכח גם הוא באירוע, אמר: "אנחנו נמצאים בקבר יוסף הצדיק שבזכותו עם ישראל נמצא כאן בשכם, בזכותו אנו חוזרים לשכם ובזכותו עוד נחזור לשכם. בזכות יוסף הצדיק, עם ישראל יחזור לשכם לכל רוחב אצרנו ונבנה את כל יהודה ושומרון, הנגב והגליל מן הים ועד הירדן. תהיה ריבונות וקוממיות של עם ישראל בארצו".

מנכ"ל 'הבית היהודי' ניר אורבך: "אנחנו פה בקבר יוסף, אחת מאבני היסוד של עם ישראל, ערש תרבותנו. קיווינו להתפלל לרפואתו של חברינו היקר אורי אורבך אך לצערנו ערכנו תפילה לעילוי נשמתו. אנחנו מממשים פה את הריבונות ונמשיך לאחז פה בקבר יוסף ובכלל בכל חלקי הארץ".

ח"כ אורית סטרוק: "התפילה הערב היתה מאד מרגשת ומאד התאימה למורשת שאורי השאיר לנו. קבר יוסף הוא המקום הכי נכון כדי להתפלל בו על אורי אורבך. יוסף שהודה בארצו הוא בעצם דוגמא לאורי שלנו שלאורך שנים הוביל קו עקבי בתקשורת בלי להתבייש ובלי למצמץ שלהגיד שארץ ישראל היא שלנו. מול כל השמאל ובצורה כל כך חיננית וכל כך נחושה. יוסף שאמר "את אחיי אני מבקש" הוא הדוגמא לאורי אורבך שלאורך כל חייו רק חיפש את אחיו, לא משנה מאיזו דעה או מפלגה, לקרב את כולם, להיות עם כולם בשלום ובאהבה גדולה".

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת: "זכינו להיות בקבר יוסף עכשיו. זה פלא גדול. להגיע לקבר יוסף לאחר ששנים התפללנו לחזור למקום הזה. אנו בטוחים כי עוד נגיע לכאן גם באור יום כמו בני מלכים ולא כגנבים בלילה. הרב הזכיר את יציאת מצרים ואמר: "כל גאולה מתחילה בלילה ואז מגיעה ליום ועל כן אנו מתפללים לה' שנזכה לבוא למקום הזה מתוך שמחה וגם נזכה לבוא לבית המקדש לא כגנבים בלילה אלא כבעלי הבית בשמחה ובהצלחה גדולה".

עו"ד בצלאל סמוטריץ' סיפר על היום המורכב אשר עבר על חברי הבית היהודי: "באנו ישירות מהלוויה לשומרון. מדובר בתהליך לא פשוט ובאבדה גדולה עבור כל אחד מאיתנו". עוד התייחס סמוטריץ' לכניסתו לפוליטיקה ואמר: "הכניסה הערב לקבר יוסף הייתה מיוחדת עבורי הערב גם בגלל התפקיד אליו אני נכנס בעוד חודש. יוסף היה המשביר והצליח לעשות זאת מתור נאמנות מוחלטת לערכים שלו".